فناوری

۱۰ تولید کننده برتر موبایل در جهان

روزگاری نوکیا فرمانروای مطلق بازار موبایل در جهان بود. اما حالا قدرت به اپل از آمریکا و شرکت های آسیا شرقی رسید. سامسونگ, ال جی, شیائومی به بزرگترین شرکت های تولید کننده موبایل در جهان تبدیل شدند.

سال گذشته اپل یک رکورد منحصر به فرد از فروش آیفون را رقم زد و توانست برای اولین بار در کنار سامسونگ به عنوان برترین سازنده و فروشنده ی موبایل در جهان بایستد.

البته طبیعتاً انتظار نمی رفت وضعیت به همین صورت باقی بماند زیرا ساکنین کوپرتینو تنها بر روی محصولات رده بالا تمرکز دارند در حالیکه غول تکنولوژی کره ای تولیداتی اقتصادی، میان رده و پرچمدار را در دستور کارش قرار داده.

بر همین اساس Tomi Ahonen، مدیر اجرایی اسبق نوکیا و یکی از برجسته ترین تحلیل گران صنعت اسمارت فون ها اقدام به پیاده سازی داده های آماری که در دسترسش قرار داشته اند نموده و برآیند خود از برترین های صنعت مذکور در سه ماهه اول ۲۰۱۵ را منتشر کرده است.

 

طبق این برآیند اکنون سامسونگ با فروش ۸۲.۲ میلیون موبایل و در اختیار داشتن ۲۴.۳ درصد سهام بازار مجدداً به صدر جدول برترین تولید کنندگان و فروشندگان اسمارت فون ها بازگشته است. اپل موفق گشته ۶۱.۶ میلیون آیفون بفروشد و با سهامی ۱۷.۹ درصدی در جایگاه دوم بایستد و پس از آن نیز اسامی همچون لنوو، هوآوی و… به چشم می خورند.

اما بزرگترین و عجیب ترین اتفاق در مورد جدول برترین سازندگان تلفن های هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۱۵، باز می گردد به عدم حضور سونی و مایکروسافت در بین ۱۰ برند برتر؛ این دو کمپانی که جز بلند آوازه های این عرصه محسوب می شوند جای خودشان را به نام هایی از سرزمین اژدهای سرخ واگذار نموده اند.

نکته ی جالب تر در اینجاست که به غیر از اپل ۹ تولید کننده ی دیگر از آسیا بر خواسته اند و عمدتاً تمرکز خودشان را بر بازارهای همین قاره قرار داده اند و البته از بین آنها هفت برند متعلق به کشور چین هستند.

ناگفته نماند Vivo کمپانی است که برای اولین بار حضور در بین بزرگان جهان موبایل را تجربه می کند و باید دید می تواند در جایگاه تازه به دست آمده اش باقی مانده و پیشرفت کند یا آن را بسیار زود واگذار خواهد نمود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن