تکنولوژیرپورتاژ

هر آنچه درباره کوادکوپتر مویک ایر ۲ باید بدانید!

کمپانی دی جی ای در صدد است تا نسخه جدید مویک ایر را با بهترین قابلیت ها و تکنولوژی های روز روانه بازار کند. Mavic Air 2 می تواند شگفت انگیزترین محصول کمپانی دی جی آی تا به امروز باشد محصولی که برد رادیویی ۸ کیلومتر، زمان پرواز ۳۴ دقیقه و کیفیت فیلم ۴K را دارد. DJI تمامی تلاش های خود را کرده تا اطلاعات دقیق کوادکوپتر مخفی بماند اما هر روز تصاویر جدید از این محصول منتشر می شود و مشخصات بیشتری از آن به دست علاقمندان می رسد. شایعاتی از یک کنفرانس شرکت دی جی ای برای تاریخ ۲۷ آوریل وجود داشته و احتمال می رفت که کمپانی این محصول خود را در این نشست معرفی کند. مویک ایر ۲ به احتمال زیاد تا چند روز آینده با قیمتی بیشتر از ۱۳۰۰ دلار به بازار عرضه می شود.

مویک ایر ۲ با چه قابلیت هایی عرضه می شود؟

مویک ایر ۲ گویا نسبت به نسخه قبلی خود کاملا آپدیت شده و از تمامی جهات پیشرفته تر شده است. دوربینی که بر روی آن نصب شده کیفیت فیلم ۴K دارد، زمان پرواز آن ۳۴ دقیقه می باشد که دقیق دو برابر مویک ایر اصلی دوام شارژی دارد. فید زنده ای که برای اپراتور ارسال می کند کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل دارد و با استفاده از تکنولوژی OcuSync راتباط رادیویی قوی تری دارد. محدوده کنترل مولتی روتور تا فاصله ۸ کیلومتر می باشد و از یک ریموت جدید برای کنترل آن در نظر گرفته است.

پشتیبانی از فیلم های ۴K و تصاویر ۴۸ مگاپیکسل

طبق اطلاعات اندکی که از این پهپاد DJI منتشر شده گویا Mavic Air 2 یک شگفتی بی نظیر از این شرکت سازنده مولتی روتور میباشد. دوربین نسبت به نسخه قبلی ارتقاع یافته و از فیلم های ۴K پشتیبانی می کند. یک قابلیت جدید که دوربین هاسلبلاد نصب شده بر روی هلیشات از آن بهره می برد امکان تهیه تصاویر ۴۸ مگاپیکسل می باشد. با این قابلیت دوربین به صورت هوشمندانه چند تصویر را در کنار هم کوک زده و یک تصویر با سایز ۴۸ مگاپیکسل تهیه می کند. در واقع دوربین کناره تصاویر را همپوشانی می کند و یک تصویر یکپارچه به ثبت می رساند. سنسور دوربین گویا از نوع CMOS 1/2 اینج می باشد که پیکسل های موثر آن ۱۲ مگاپیکسل می باشد. تا معرفی این مولتی روتور زمان زیادی باقی نمانده و همه مویک ایر ۲ را اینگونه در ذهن خود تصور می کنند و به احتمال زیاد ویژگی های ویدئویی و تصویر برداری زیادی برای آن در نظر گرفته می شود.

سیستم FlightAutonomy همه جانبه

سیستم اجتناب از موانع ارتقاع یافته و از ۵ جهت موانع را شناسایی می کند. ۳ عدد حسگر ویژن به همراه سنسورهای مادون قرمز که در زیر پهپاد و جوانب آن نصب شده اند تمامی موانع را تشخیص می دهند. در حالت هایی که اپراتور به صورت هوشمندانه مولتی روتور را پرواز می دهد همین سیستم تشخیص موانع و داده های GPS هستند که شرایط پرواز هوشمندانه را دنبال می کنند.

۳۴ دقیقه دوام پرواز

کوادکوپتر مویک ایر ۲ می تواند حدود ۳۴ دقیقه دوام پروازی داشته باشد. زمان پرواز یک از ویژگی های اصلی پهپادهای مویک و فانتوم کمپانی دی جی آی می باشد که امکان ثبت فیلم های طولانی یا ثبت تصاویر بیشتر را فراهم می کند. DJI Mavic Air 2 این مداومت پروازی را مدیون دو قابلیت ویژه میباشد، اولا کوادکوپتر وزن اندکی دارد؛ دوم اینکه به احتمال زیاد کمپانی از یک باتری با ظرفیت بالا برای این کوادروتور در نظر گرفته است.

سرعت بی نظیر موتورهای بدون برس

کمپانی از موتورهای پیشرفته و بدون برس برای این محصول خود در نظر گرفته است که راندمان بالایی دارند و آیرودینامیک بی نظیری که ملخ های آن دارند نیروی تولیدی روتورها را برای سرعتی معادل ۶۴٫۸ کیلومتر بر ساعت تقویت می کند.

کنترلر جدید با برد ۸ کیلومتر

ریموتی که برای کنترل مویک ایر ۲ همراه آن عرضه می شود نسبت به سری قبلی تغیر کرده و گویا کمپانی فرستنده رادیویی آن را از نوع بازسازی کرده و مونوپاد مخصوص تلفن همراه و تبلت های مختلف را از قسمت پایینی ریموت به بالای آن منتقل کرده است. در ظاهر با یک نگاه متوجه این تغیر می  شویم و بعد از آن هم به ترتیب متوجه جوی استیک های جدید آن و دکمه های مرکزی خواهیم شد که شرایط یک پرواز حرفه ای را فراهم می  کنند. برد رادیویی این کنترلر حدود ۸ کیلومتر در مکان هایی می باشد که امواج رادیویی ترافیک کمتری دارند. البته  برای ریموت از فناوری OcuSync هم در نظر گرفته شد که به صورت  حرفه ای بر روی سیگنال های قوی تر سوئیچ می شود.

حالت های پرواز هوشمند برای پرواز امن و آسان

به احتمال زیاد کمپانی از حالت های پرواز هوشمندانه زیادی برای مویک ایر ۲ در نظر گرفته تا اپراتور با فشردن تنها یک دکمه هواپیمای خود را بر روی یک مسیر دلخواه به پرواز در بیاورد. کاربر همچنین می تواند به صورت اتوماتیک هواپیمای بدون سرنشین Mavic Air 2  را به خانه بازگرداند. قابلیت های پروازی زیادی برای این پهپاد مویک در نظر گرفته اند که بعد از معرفی آن تمامی این قابلیت ها را  برای شما بررسی می کنیم.

طراحی قابل حمل با بال های تاشو

کوادکوپتر به صورت بال های تاشو ساخته شده که این ویژگی آن را به یک پهپاد دوست داشتنی با قابلیت حمل بسیار تبدیل کرده است. مویک ایر ۲ نسبت به سری قبلی کمی بزرگتر شده اما در مقایسه با پهپادهای مویک ۲ کوچکتر می باشد. لرزش های دوربین را یک مانت لرزشگیر سه محوره مدیریت می کند که نتیجه آن تصاویر شفاف و فیلم های پایدار می باشد.

خرید مویک ایر ۲

شما می توانید جهت خرید هلی شات مویک ایر ۲ از دی جی آی لند (https://djiland.com) نمایندگی رسمی دی جی آی در ایران اقدام کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن