تکنولوژی

تسلا خصوصی می شود،افزایش ارزش سهام این شرکت خودروسازی پس از این خبر

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا از خصوصی سازی این شرکت خودروسازی خبر داد در پی این خبر ارزش سهام شرکت تسلا افزایش قابل ملاحضه ای داشت.

خصوصی سازی تسلا؛ تصمیم بحث برانگیز ایلان ماسک!
خصوصی سازی تسلا ؛ تصمیم بحث برانگیز ایلان ماسک!

ایلان ماسک از خصوصی سازی شرکت خودروسازی tesla در توئیتش خبر داد و این خبر را با کاربران و سهام داران شرکت tesla به اشتراک گذاشت؛ این تصمیم شاید تصمیم بسیار عجیب و باور نکردنی باشد ولی ایلان ماسک اعلام کرد توانایی خرید سهام این شرکت که هرکدام حدود ۴۲۰ دلار قیمت گذاری شده را دارد، او همچنین در فضای مجازی بارها اعلام کرد که برای عملی کردن این تصمیم بسیار مصمم و جدی هستم.

خصوصی سازی تسلا؛ تصمیم بحث برانگیز ایلان ماسک!
خصوصی سازی تسلا؛ تصمیم بحث برانگیز ایلان ماسک!

پس از اعلام این تصمیم عجیب و بحث بر انگیز ایلان ماسک ارزش سهام این شرکت خودروسازی در ایالات متحده افزایش چشم گیری داشت. این سهام که با ارزشی حدود ۳۴۴ دلار به اعضای هر سهم خرید و فروش می شد پس از سرمایه گذاری اشخاص و کشورهایی مانند عربستان به ارزش چندین میلیارد دلار در تسلا روند افزایشی پیدا کرده بود اما بعد از این خبر ایلان ماسک از توقف مذاکرات مذکور خبر داد.

ولی افکار اخیر ایلان ماسک همواره بر صعود و سقوط ارزش سهام این شرکت تاثیر فراوانی داشته، توهین به غواص انگلیسی در توئیت خود باعث سقوط ۲ میلیارد دلاری ارزش سهام این شرکت شد، اما توئیت اخیر او راجب به خصوصی سازی تسلا موجب صعود چند درصدی ارزش سهام این شرکت شد.

با توجه به اینکه ایلان ماسک هیچ مدرک و شواهدی مبنی بر تامین بودجه تصمیم خصوصی سازی شرکت تسلا در اختیار کاربران و… قرار نداده است هنوز درباره تصمیم او شک و گمان های زیادی وجود دارد. و گمانه زنی ها بر این است چه کسی می تواند مبلغی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برای خرید سهام تسلا هزینه کند؟

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن