تکنولوژیمقالات

بکاپ و ریستور اطلاعات کاربری، پسوردها ، بوکمارک ها در فایرفاکس جدید

در قرن ۲۱ شاهد پیدایش چیزهای با ارزشی هستیم که ارزش آن با جان انسان برابری می کنند اطلاعات که از حروف و عدد تشکیل شده اند. و قابل لمس هم نیستند. مثل همین اطلاعات کاربری شامل یوزر و پسوردهای ما در سایت های مختلف که بر روی مرورگرهایی مانند فایرفاکس و کروم ذخیره می شوند.

فایرفاکس یکی از دو مرورگر برتر وب بخصوص برای ویندوز به شمار می آید. تا قبل از آپدیت فایرفاکس به ورژن های جدید یعنی ۵۸ و بالاتر این امکان وجود داشت تا از user  و passwords ، اطلاعات کاربری ، بوکمارک ها و.. بکاپ تهیه کرد. تا در صورت حذف فایرفاکس یا تعویض ویندوز بتوان آنها را ریستور و بازیابی کرد.

اما با تغییراتی که فایرفاکس انجام داده است. در نسخه های جدید مثلا firefox 62.0 این امکان میسر نمی باشد. مطمئنا در فضای وب به دنبال راه های مختلف رفته اید. که شاید هیچکدام از آنها نتوانسته مشکل شما را حل کرده باشد. و بدون شک هیچکدام به راحتی آموزش ارائه شده در دانشگاه گوگل نیستند.

چنانچه نتوانید از اطلاعات خود مثل یوزر و پسورد کاربری در سایت ها و شبکه های اجتماعی بخصوص اطلاعات حیاتی بکاپ تهیه کنید با تعویض ویندوز یا حذف شدن فایرفاکس این اطلاعات به کلی از بین می رود. اما امروز در دانشگاه گوگل برای حل این مشکل یک راه حل مفید و بی دردسر برای شما ارائه کرده ایم. تا بتوانید اطلاعات امنیتی ، تاریخچه ، بوکمارک ها و یوزر پسورد و سایر تنظیمات فایرفاکس یک فایل پشتیبان تهیه کنید. تا در صورت نیاز فایرفاکس را حذف کنید یا از این اطلاعات بر روی سیستم دیگر نیز استفاده کنید

این روش آموزشی بر روی نسخه های قبلی فایرفاکس یعنی firefox 63 تست شده و حتی اطلاعات اکسپورت شده بر روی یک سیستم دیگر با نسخه دیگر از مرورگر فایرفاکس ریستور و فراخوانی شده را استفاده کنید

۱- برای انجام این کار ابتدا به درایو C یا هر درایو دیگری که ویندوز بر روی آن نصب هست مراجعه کنید

۲- سپس بر روی فایل user کلیک کنید

۳- بر روی پوشه یوزر مورد نظر کلیک کنید مثلا ungoogle

۴- در مرحله بعد بر روی پوشه App Data کلیک کنید که معمولا مخفی می باشد ( برای نمایش آن از روی تنظمیات ویندوز سمت folder options گزینه sshow hidden file را فعال کنید )

۵- سپس پوشه Roaming کلیک کرده

۶- در این مرحله فولدرهای مربوط به برنامه های نصب شده را مشاهده می کنید. بر روی پوشه مربوط به فایرفاکس که معمولا به اسم mozilla می باشد کلیک کنید.

۷- بر روی فولدر مربوط به Firefox کلیک کنید

۸ – سپس بر روی پوشه Profiles کلیک کنید

 

۹- در مرحله آخر پوشه ای به اسم مشابه t19ukv5l.default مشاهد می کنید این پوشه را کپی کنید و در درایو خاصی از کامپیوتر کپی کیند اگر این پوشه را باز کنید مشاهد می کنید که مربوط به اطلاعات فایرفاکس مثل بوکمارک ها ، تاریخچه ، یوزر و پسوردهای شما در سایت های مختلف می باشد.

شما می توانید این پوشه را بعد از حذف و نصب فایرفاکس دوباره جایگزین کنید تا اطلاعات شما به صورت کامل بالا بیاد. حتی فعالیت شما در سایت نیز فعال باقی می ماند بدون آنکه از حساب کاربری خود در سایتی خارج شوید.

چنانچه بخواهید از این اطلاعات بر روی سیستم دیگر استفاده کنید کافیست همین مسیر ذکر شده را بروید و فایل مشابه t19ukv5l.default را جایگزین فایل موجود در مسیر مربوطه جایگزین کنید

و این نکته را در نظر بگیر باید نسبت به امنیت اطلاعات خود حساس باشید چنانچه این فایل به سرقت برود می توانند تمامی اطلاعات شما در سایت های مختلف دسترسی پیدا کنند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن