رپورتاژ

نقد و بررسی کراس آور کوچک لیفان X50

معرفی لیفان X50 :

خودروهای شاسی بلند در سال های اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته اند و اکثر خودروسازان برای عقب نماندن از بازار سایر رقبا سعی بر این دارند تا مدل هایی از خودروهای SUV و یا شبیه به آن را به بازار ارائه دهند . لیفان X50نیز با چنین ایده ای طراحی و تولید شد و از کوچکترین کراس اور های موجود در بازار کشور است.


از مهمترین مزیت های لیفان ایکس ۵۰ نسبت به خودروهای هاچ بک ، ارتفاع حدود ۲۰ سانتی کف خودرو با سطح زمین است که باعث افزایش تسلط راننده به جاده و خودروهای اطراف به همراه دارد و تا حدی نگرانی از مواجه با دست انداز و سرعت گیرها را کاهش دهد.

لیفان ایکس ۵۰ کراس اوور کوچک شهری از شرکت گروه خودرو سازی کرمان موتور است. لیفان X50 با طراحی نسبتا بروز و خوب باعث گرایش رانندگان زیادی به سمت خود شده است. این کراس آور در مدل های دنده دستی و دنده اتوماتیک به بازار ایران عرضه گردید.


جذابیت در طراحی اولین نکته ای که خودروسازان چینی به واسطه آن موفق به کسب موفقیت شده اند جذابیت در طراحی است. کپی کاری خودروسازان چینی زبان زد خاص و عام است بطوری که طراحی آن شباهت زیادی به جولیتا دارد.
در طراحی قسمت جلو خودرو ، چراغ جلو لیفان ایکس ۵۰ بادامی شکل با نوار ال ای دی، جلوپنجره کوچک و دیلایت یا همان چراغ روز نمایی زیبایی به این خودرو بخشیده است.

بی شک این خودرو همچون سایر خودروها دارای مزایا و معایبی می باشد که در ادامه به شرح مختصری از آن ها خواهیم پرداخت. در ابتدا در جدول زیر مشخصات خودروی لیفان ایکس ۵۰ و مقایسه آن را با سایر خودروهای هم رده و به قول معروف رقیب خواهیم پرداخت. در همان نگاه اول متوجه قدرت و شتاب کمتر موتور این خودرو نسبت به سایر رقبا مورد بررسی خواهیم شد.

نقد و بررسی کراس آور کوچک لیفان
نقد و بررسی کراس آور کوچک لیفان

با نگاه به فرم ظاهری بدنه این خودرو متوجه کراس آور بودن بدنه لیفان ایکس ۵۰ می شویم ولی با بررسی ابعاد این خودروی آن را یک کراس اوور کوچک شهری به حساب نمی آوریم.

نقد و بررسی کراس آور کوچک لیفان X50
نقد و بررسی کراس آور کوچک لیفان X50

فضای داخلی کابین لیفان ایکس ۵۰ :

با یک نگاه داخل کابین متوجه خواهید شد که همه قطعات در جای خود و در عین حال ساده قرار گرفته اند و احتمالا اولین چیزی که توجه شما را جلب ‌کند نمایشگر کیلومتر شمار و دور موتور است که متفاوت با خودروهای معمول بازار است.

نقد و بررسی کراس آور کوچک لیفان X50
نقد و بررسی کراس آور کوچک لیفان X50

همانطور که در تصویر فوق هم قابل مشاهده است در طراحی داخلی کابین خودرو سعی بر اشغال حداقلی فضا توسط قطعات داشبورد و صندلی و استفاده حداکثری از فضا بوده است و می توان گفت که تا حدودی درست عمل شده است.

بکار بردن سانروف و کلید های روی فرمان و همچنین کلید جمع کن آینه بغل لیفان ایکس ۵۰ برقی به جذابیت داخل خودرو افزوده است.

پیشرانه و موتور خودرو لیفان X50 :

از مهم ترین نکاتی که تمامی خودروسازان به آن توجه می کنند تناسب حجم و وزن خودرو با قدرت موتور است که در لیفان ایکس ۵۰ عدم رعایت این مورد در کنار بکار بردن گیربکس ضعیف کاملا مشهود است.
این خودرو به موتور چهار سیلندر خطی با حجم ۱۴۹۸ سی سی مجهز شده است. ضمنا پیشرانه ۱۰۲ اسب بخار قدرت و گشتاور۱۳۳ نیوتن بر متر است. در این خودرو از گیربکس CVT بصورت حرکت در چرخ های جلو استفاده شده است.

سیستم جلوبندی :

رانندگان و دارندگان لیفان X50 همراه درباره سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو نظرات زیر را دارند:

  • سواری کوبنده و خشکی
  • سیستم تعلیق نسبتا ضعیفی
  • هندلینگ بسیار پایین
  • جلوبندی پراستهلاک

امکانات ایمنی کراس آور کوچک لیفان :

لیفان X50 مجهز به سیستم ترمز ABS EBD برای هر ۴ چرخ است. در ضمن این خودرو به سیستم كنترل پايداری نیز مجهز است. این خودرو دارای ۲ کیسه هوا یا ایربگ می باشد و از کمربندهای قفل شونده بروز استفاده گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن