فناوری

نقاط ضعف و قوت هلی شات مویک مینی ۲

نقاط ضعف و قوت پهپاد دوربین دار DJI Mini 2

کوادکوپتر مویک مینی ۲ از محصولات جدید کمپانی DJI می باشد که دقیق یک سال بعد از نسخه اصلی مویک مینی یعنی در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ روانه بازار شده است. نسخه قبلی این هواپیمای بدون سرنشین نقاط ضعفی را احساس می کرد که در انتظار می رفت در نسخه فعلی DJI آنها را بر طرف کند. اما با معرفی دی جی ای مینی ۲ همچنان این مشکلات برقرار است. اما در مواردی هم کمپانی کیفیت و کارایی را ارتقاع داده که مهمترین آنها کیفیت ویدئویی دوربین می باشد. استفاده از قابلیت های ویژه ای که مویک مینی ۲ را به گزینه حرفه ای برای فیلمبرداری و تصویر برداری تبدیل کرده است.

نقاط قوت مویک مینی ۲

فیلم های ۴K: مینی ۲ مجهز به یک دوربین پیشرفته با سنسور CMOS 1/2.3 اینچ میباشد که همانند نسخه قبلی تصاویر ۱۲ مگاپیکسل به ثبت می رساند، اما کیفیت فیلم آن ارتقاع یافته و فیلم های ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به ثبت می رساند. فیلم هایی که به صورت زنده بدون افت کیفیت برای شما ارسال می شوند. بیت ریت دوربین از ۴۰ مگابیت بر ثانیه به ۱۰۰ مگابیت رسیده که حجم بیشتری از ویدئو و صدا را در یک واحد مگابیت ذخیره می کند. بنابراین ویدئوهایی که ضبط می کنید حجم کمتری دارند. شما می توانید در سه حالت ۴K، ۲٫۷K و فول اچ دی فیلم برداری می کند. حالت های تصویر برداری سریع که برای آن در نظر گرفته به کاربران مبتدی کمک می کند تا خیلی راحت فیلم برداری و تصویربرداری کنند.

تصاویر RAW و JPEG: دوربین مینی ۲ قابلیت تصویر برداری خام و JPEG را دارد. تصاویر با فرمت JPG یا Raw با کیفیت ۱۲MP ذخیره می شوند. مویک مینی ۲ عکس های JPG را از جعبه خارج می کند و عکس هایی با جزئیات واضح و واضح تر تهیه می کند. اما تصاویر خام در برابر JPEG چه تفاوتی دارند؟ تصاویر خام کمی صاف ، رنگی هستند و اطلاعات بیشتری را در خود نگه می دارند. این موارد همان چیزی است که اگر بخواهید شکل ظاهری تصاویر را تنظیم کنید، می توانید از آنها استفاده کنید، اما به این معنی است که برای ویرایش آنها قبل از اشتراک گذاری باید کمی وقت بگذارید.

سیستم انتقال ویدئو OcuSync: از دیگر قابلیت های ویژه این پرنده می توان به سیستم انتقال ویدئوی آن اشاره کرد که از تکنولوژی OcuSync 2.0 استفاده می کند و تا فاصله ۱۰ کیلومتر به صورت زنده فیلم ها و تصاویری دریافت می کند. شما می توانید تمامی فیلم ها و تصاویر گرفته شده با دوربین را بدون تاخیر از دوربین دریافت کنید و به صورت زنده تماشا کنید.

کنترلر جدید: ریموت کنترل جدیدی که برای مویک مینی در نظر گرفته اند مشابه با کنترلر مویک ایر ۲ می باشد. چینش دکمه ها عملکرد استفاده از آن را آسانتر می کند و به شما امکان میدهد تا هواپیمای بدون سرنشین خود را تا ۱۰ کیلومتر دورتر هدایت کنید. ماژول نگهدارنده موبایل در قسمت بالایی نصب می شود تا دید بهتری نسبت به صفحه نمایش داشته باشید.

 

عملکرد های فیلمبرداری هوشمندانه: هلی شات Mini 2 همچنین دارای حالت های فیلم برداری و تصویر برداری هوشمندانه نظیر پانوراما می باشد. شما همچنین می توانید از حالت های QuickShots استفاده کنید تا بدون استفاده از کنترلر بهترین فیلم ها و تصاویر را به ثبت برسانید.

کاهش حجم و افزایش زمان پرواز: از آنجایی که مویک مینی از یک لنز با سنسور بزرگتر در نظر گرفته و همچنین سنسورهایی جدید که برای آن در نظر گرفته می توانست وزن آن را افزایش دهد. اما با چیدمان دقیقی که در نظر گرفته توانسته حجم آن را کاهش دهد و این افزایش وزن را برای آن جبران کند. با استفاده از راه حل های مفید همچنان وزن ۲۴۹ گرمی سری مویک را حفظ کرده و باعث شده تا با استفاده از یک باتری ۲۲۵۰ میلی آمپر حدود ۳۱ دقیقه پرواز مداوم را داشته باشید. پورت های جدید و استفاده از تکنولوژی Ocusync به جای Wifi بر هوشمندی های این محصول افزوده است. قدرت موتوری آن ارتقاع یافته تا در شرایط نامساعد مقاومت خوبی در برابر وزش باد شدید داشته باشید.

نقاط ضعف مویک مینی ۲

عدم استفاده از سنسورهای تشخیص موانع: یک ویژگی دوست داشتنی که تقریبا در تمامی پهپادهای جدید DJI مشاهده می شود، سیستم اجتناب از موانع میباشد. اما DJI Mini 2 همچنان فاقد این ویژگی می باشد. یعنی همچنان برای پرواز با هواپیماهای مویک مینی باید محتاط عمل کنید.

Mavic mini 2 قادر به دنبال کردن سوژه نیست: مویک مینی ۲ همچنین فاقد ویژگی Active track می باشد و قابلیت دنبال کردن سوژه را به صورت اتوماتیک ندارد. برای یک هواپیمای بدون سرنشین قابلیت دبنال کردن سوژه ضروری می باشد. چرا که با وجود این قابلیت دوست داشتنی فیلم برداری از سوژه های متحرک بسیار آسان می باشد.

فاقد فیلم های HDR: دوربین های پیشرفته با ثبت یک تصویر به تعداد زیاد با ضریب F مختلف گفته می شود که پس از آن این تصاویر با هم ترکیب می شوند و یک تصویر HDR با جزئیات دقیق به ثبت می رساند. در واقع ضریب F به گشودگی دریچه دیافراگم گفته می شود.

قبل از خرید کوادکوپتر مطمئنا دانستن نقاط ضعف و قوت کوادکوپتر به شما کمک می کند، تا بهترین گزینه برای خرید را انتخاب کنید. بنابراین توصیه می شود به دقت این مطلب را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن