رپورتاژ

فاکتورهایی که باید قبل از خرید اولین گیتاربه آن توجه کنید

اگر قصد خرید گیتار یا تغییر از یک نوع گیتار به گیتار دیگر مانند گیتار کلاسیک به الکتریک، را دارید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید قبل از خرید اولین گیتار در نظر بگیرید. مثل اینکه چه زمانی باید آن را بخرید؟ چرا نباید گیتار خیلی ارزان بخرید، نوع گیتاری که باید بخرید و غیره. من توصیه می کنم اولین گیتار خود را تنها پس از تجربه ای با آن بخرید و پیشنهاد می کنم یک یا دو جلسه کلاس گیتار بروید و بعد اقدام به خرید گیتار کنید.

انواع اصلی گیتار الکتریک، آکوستیک یا کلاسیک هستند و اگر دوستی دارید که گیتار می‌نوازد و آن نوع گیتاری که مورد علاقه شماست را دارد می توانید کار خود را با گیتار دوستتان آغاز کنید. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که قبل از برنامه ریزی برا رفتن به کلاس برا یادگیری گیتار به مربی خود بگویید که گیتار ندارید ولی دوست دارید ساز و موسیقی را تجربه کنید.

او باید یک گیتار اضافی در کنار گیتار خود داشته باشد تا بتواند به شما اموزش دهد. به این طریق شما می توانید آن نوع خاص از گیتار را که مد نظرتان است را امتحان کنید و پس از یکی دو جلسه به این موضوع پی خواهید برد که آیا آن گیتار مورد علاقه شما هست یا خیر. در ادامه با بررسی فاکتورهای خرید اولین گیتار با گیتارو همراه باشید.

 

کدام گیتار برا شروع نوازندگی مناسب تر است

یکی از فاکتورهای که باید قبل خرید گیتار به آن توجه کنید این است که باید با یک گیتار مطابق با سبک مورد علاقه و سلیقه خود شروع کنید. البته تکنیک های مشترکی بین انواع گیتار وجود دارد. اگر یک گیتار الکتریک تهیه کنید می توانید با آن راک، متال، بلوز، کانتری، پاپ و غیره بنوازید. اگر یک گیتار آکوستیک تهیه کنید می توانید تقریباً همان سبک های الکتریک را بنوازید. می توان گفت که گیتار آکوستیک بیشتر به عنوان گیتار ریتم برای ژانرهای فولک استفاده می شود.

آهنگ های زیادی با سبک انگشتی وجود دارد که می توان با این گیتار نواخت. گیتار کلاسیک بسیار شبیه به آکوستیک است با این تفاوت که دارای سیم نایلونی است و دارای صدای ملایم تری می باشد. می توانید با این گیتار ژانرهایی مانند راک، کانتری و پاپ بنوازید، بیشتر نوازندگان موسیقی جاز و فولک نیز از گیتار کلاسیک استفاده می کنند.

 

چرا نباید گیتارهای خیلی ارزان بخرید؟

ممکن است وسوسه شوید که اولین گیتار خود را با قیمت بسیار پایین بخرید اما نباید این کار را بکنید. یک دلیل آن کیفیت ساخت پایین این گیتار است. وقتی یک گیتار با قیمت پایین می خرید باید انتظار داشته باشید که گیتار شما از اجزای بی کیفیتی مانند چوب، پیکاپ، فرت، دستگیره و غیره تشکیل شده باشد. این موارد می تواند روی عمر این گیتار تأثیر بگذارد. به همین دلیل، به عنوان یک مبتدی ممکن است در نواختن آکوردهای نواری، خم یا حتی تک نت با مشکل مواجه شوید.

غافل از اینکه همه این مسائل بخاطر کیفیت پایین گیتار شماست و حال انکه شما فکر می کنید بخاطر مبتدی و بی تجربه بودن شماست. مورد دیگر اینکه شما نمی توانید اطلاعات کافی در مورد گیتار بدست آورید. وقتی شما تمام هم و غم خود را روی قیمت گیتار متمرکز کرده ایید و فقط به این فکر می کنید که گیتار ارزان قیمتی بخرید خب مسلم است که به نکات منفی آن گیتار توجه نخواهید کرد. و نمی توانید انتظار مشاوره مفید یا راهنمایی  از فروشنده این گیتار داشته باشید.

 

 

فاکتورهایی که باید قبل خرید گیتار به آن توجه کنید

-اولین فاکتور که قبل خرید گیتار به آن توجه کنید این است که حتما باید چیزی را انتخاب کنید که نظر شما را جلب کند و البته در محدوده قیمتی مورد نظر شما باشد. خیلی بهتر است  که کار خود را با گیتاری که به آن علاقه دارید شروع کنید زیرا این به شما انگیزه بیشتری برای ادامه بازی می دهد.

سعی کنید به برندهای معروف پایبند باشید. همیشه می توانید در حین خرید از فروشنده در مورد گیتار مورد نظر خود بپرسید یا به صورت آنلاین تحقیق کنید. سعی کنید از برندهای چینی دوری کنید.

-شما باید مطمئن شوید که گیتار برای شما راحت خواهد بود. شما باید چند چیز را بررسی کنید تا بفهمید که آیا گیتاری که انتخاب کرده ایید راحت است یا خیر. و اگر احساس کردید این گیتار آن گیتاری که شما می خواهید نیست یک گیتار دیگر را امتحان کنید. امتحان کردن انواع مختلف گیتار ضرری ندارد.

-با گیتار بشین و بزن. سعی کنید حالت نشستن خود را تغییر دهید تا مطمئن شوید که حداقل با یکی از آنها راحت هستید. یک بند به گیتار وصل کنید و در حالت ایستاده آن را بنوازید. چند دقیقه بازی کنید و ببینید آیا وزن گیتار برای شما زیاد نیست. اگر در اجرای چندین تکنیک یا رسیدن به فرت های خاص روی تخته فرت مشکل دارید، بند را تنظیم کنید. در حالی که نشسته یا ایستاده می نوازید به احساس خود در مورد تخته فرت توجه کنید. آیا می توانید تمام تکنیک ها را اجرا کنید؟ آیا می توانید به راحتی از یک سر به سر دیگر روی تخته فرت حرکت کنید؟

-یکی از فاکتورهایی که باید قبل خرید گیتار به آن توجه کنید این است که وقتی گیتار را تست می‌کنید، باید به سختی و دوام گیتار توجه کنید. توجه کنید که چیزی از اجزای گیتار شل نباشد.

-در حین نواختن گیتار به صدایی که گیتار تولید می کند توجه کنید. آن را با چند گیتار دیگر به انتخاب خود مقایسه کنید. گاهی اوقات تشخیص صدای گیتارهای مختلف برای یک مبتدی سخت است. مخصوصاً برای گیتار الکتریک. گیتار الکتریک را به آمپی که می‌خرید وصل کنید. چرا که ممکن است فروشنده  گیتار را به یک آمپ رده بالا متصل کند که حتی ارزان‌ترین گیتار را هم عالی می‌کند.

اگر از علاقه مندان به گیتار و به دنبال مدل خاصی از گیتار هستید، و یا اینکه به دنبال صرفه جویی در هزینه ها می باشید خرید گیتار به صورت آنلاین راه حل مناسبی است. با وجود هزاران خرده‌فروش آنلاین گیتار، یافتن مکان مناسب برای خرید می‌تواند کار سختی باشد. گیتارو یکی از معتبرترین فروشگاه های آنلاین گیتار است که محصولاتی را از همه برندهای معتبری  از جمله آیبانز، فندر، گیبسون و غیره را ارائه می دهد. چه یک گیتاریست تازه کار باشید و چه حرفه ای، گیتارو همه نیازهای شما را از گیتارهای مبتدی و ارزان تر تا گیتارهای با کیفیت و حرفه ای پوشش می دهد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن