فناوری

بهترین اسانس های طبیعی و نحوه ی استفاده از آنها

اسانس‌ها مسلماً جزء اصلی هر روتین مراقبت از خود هستند. علاوه بر جذب عطر از یک پخش کننده، بسیاری نیز اکنون آنها را به حمام ها و ماساژها اضافه می کنند تا از عطر آرامش بخش آنها نهایت استفاده را ببرند. و بسیاری از محصولات زیبایی دارای روغن و اسانس ها به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده خود هستند.

اسانس‌ ها عصاره‌ های گیاهی هستند که از بخار دادن یا فشار دادن قسمت‌ های مختلف گیاه مانند گل‌ ها، پوست و برگ‌ ها به دست می‌ آیند. به گفته برنت بائر، مدیر برنامه طب مکمل و یکپارچه در کلینیک مایو، هیاهوی موجود در اطراف آنها توسط تحقیقات اولیه تأیید شده است که نشان می دهد اسانس ها نیز می توانند داروی خوبی باشند. اسانس ها فواید زیادی دارند آن‌ ها دارای خواص ضد میکروبی و آنتی‌ بیوتیکی هستند، و می‌ توانند به کاهش استرس و حتی درمان افسردگی کمک کنند. در ادامه با تینوکالا همراه باشید تا شما را از علم آروماتراپی و انتخاب بهترین اسانس های طبیعی مطلع کنیم.

آروماتراپی چگونه کار می کند؟

الیزابت کو استادیار بالینی دانشکده پزشکی دیوید گفن در UCLA، توضیح می‌ دهد که اسانس ها حاوی «جوهر» گیاه هستند.

دکتر کو می‌ گوید: «اسانس به‌ سرعت توسط گیرنده‌ های بویایی که به سیستم لیمبیک مرتبط هستند، جذب می‌ شوند که ضربان قلب، فشار خون، تنفس و استرس را کنترل می‌ کند. اسانس هر گیاه دارای ترکیب شیمیایی متفاوتی است که بر بو، جذب و اثر آن تأثیر می گذارد. با این حال، چیزهای زیادی برای باز کردن بسته بندی اسانس وجود دارد، و هیچ دو اسانسی دقیقاً شبیه هم نیستند.

یافته‌ ها امیدوار کننده هستند, اما آنها با چند هشدار همراه هستند: اول، آنها به طور گسترده آزمایش نشده‌ اند همچنین، شما باید از آنها عاقلانه استفاده کنید. دکتر بائر می گوید: «هر چیزی که به اندازه کافی قدرتمند باشد که بتواند تأثیر مفیدی در بدن داشته باشد، به اندازه کافی قدرتمند است که تأثیر منفی بگذارد».

آروماتراپی چگونه کار می کند؟

اسانس های گیاهی ترکیبات آلی فرار را آزاد می‌ کنند که اغلب به رنگ‌ ها و آفت‌ کش‌ ها مرتبط هستند. بنابراین، برای مثال، در حالی که قرار گرفتن در معرض بهترین اسانس ها می تواند برای قلب مفید باشد، قرار گرفتن طولانی مدت می تواند خطرات قلبی ایجاد کند.

فواید اسانس برای سلامتی چیست؟

یوفانگ لین، پزشک متخصص طب یکپارچه در مرکز کلینیک کلیولند، می‌گوید: هر اسانس چیز خاص خود را دارد و مزایایی که می‌ توانید دریافت کنید به محصولی که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

_ آنها ممکن است به کاهش اضطراب کمک کنند. تحقیقات نشان داده شده است که چندین اسانس مانند پرتقال و اسطوخودوس به افراد کمک می کند کمی کمتر مضطرب شوند. شایان ذکر است: برخی تحقیقات نشان داده اند که مزایای آن فقط در لحظه اتفاق می افتد، مانند زمانی که ماساژ می گیرید.

_ آنها ممکن است سردرد را کاهش دهند. برخی از مطالعات نشان داده اند که افراد پس از استفاده از اسانس نعناع و اسطوخودوس روی پوست خود، سردرد کمتری را گزارش کردند. حتی یک مطالعه نشان داد که بین استفاده از روغن نعناع برای کاهش درد و مصرف استامینوفن تفاوت معناداری وجود ندارد.( تصور کنید داروها را با رایحه اسانس عوض کنیم!!)

_ آنها می توانند خواب شما را بهتر کنند. نشان داده شده است که اسطوخودوس، به ویژه، توانایی خوابیدن و بیدار شدن را با احساس عالی افزایش می دهد.

_ ممکن است التهاب را کاهش دهند. دکتر لین می گوید برخی از اسانس ها ممکن است به جلوگیری از التهاب کمک کنند. تحقیقات روی موش ها و ظروف پتری نشان داده است که روغن هایی مانند اسطوخودوس، آویشن و پونه کوهی ممکن است برای این کار مفید باشند، اما هنوز باید مطالعات بیشتری روی انسان انجام شود.

_ آنها می توانند انرژی شما را تقویت کنند. به گفته دکتر کو، اسانس قهوه عالی است، اما کمی نعناع نیز می تواند به تحریک شما کمک کند. یک مطالعه کوچک نشان داد که مردانی که از اسانس نعناع فلفلی استفاده می‌ کردند نسبت به افرادی که از اسانس نعناع استفاده نمی‌ کردند، عملکرد بهتری در باشگاه داشتند.

_ آنها ممکن است به مشکلات معده شما کمک کنند. دکتر کو می‌ گوید اسانس لیمو مخصوصاً برای مبارزه با مواردی مانند حالت تهوع و استفراغ مفید است. یک مطالعه بر روی زنان باردار نشان داد کسانی که بوی اسانس لیمو را در هنگام احساس بیماری استشمام می‌ کردند، در روزهای بعد به میزان قابل توجهی نسبت به زنانی که بوی اسانس لیمو را نمی‌ دادند، تهوع و استفراغ کمتری داشتند.

بهترین راه برای استفاده از اسانس ها چیست؟

نکته کلیدی این است که در یک نقطه ۱۵ تا ۶۰ دقیقه ای بمانید, هرگز بیش از یک ساعت در هر بار اسانس ها را تنفس نکنید. همیشه دستورالعمل های روی بطری را دنبال کنید و اگر دارویی مصرف می کنید یا بیماری مزمنی دارید، قبل از شروع تمرین آروماتراپی از پزشک خود سوال کنید. مانند هر داروی دیگری، اسانس ها باید به درستی استفاده شوند تا مزایای سلامتی را به همراه داشته باشند.

مراقب برچسب آروماتراپی باشید که اغلب روی روغن های رقیق شده با رایحه های مصنوعی زده می شود.

به دنبال اسانس های ۱۰۰ درصد خالص و ارگانیک بدون پرکننده ها، آفت کش ها و مواد شیمیایی مصنوعی باشید.

اگر برچسبی نشان دهد که درجه درمانی یا بخار تقطیر شده است، بهتر است.

بیشتر اسانس ها ماندگاری طولانی دارند. اگر در جای خشک و خنک نگهداری شوند بیش از یک سال.

۱_ اسانس اسطوخودوس

قابل استفاده : برای خواب بهتر

تحقیقات نشان می دهد که اسطوخودوس بهترین اسانس برای آرامش است و می تواند به افراد کمک کند بهتر بخوابند و سرحال تر از خواب بیدار شوند. و طبق گفته بنیاد ملی خواب، اسطوخودوس اضطراب را کاهش می‌ دهد و شب‌ هایی که افکار پریشان شما را بیدار نگه می‌ دارند، رایحه اسطخودوس ذهن شما را آرام می کند.

ویژگی مثبت: اسطوخودوس با کاهش فشار خون، ضربان قلب و دمای پوست مرتبط است.

اسانس اسطوخودوس

۲_ اسانس مریم گلی

قابل استفاده: برای کاهش فشار خون

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۸، زنانی که اسانس مریم گلی را استشمام می کردند، کاهش فشار خون و نرخ تنفس را تجربه کردند. آنها همچنین توانستند در طول یک معاینه پزشکی استرس زا آرام شوند.

ویژگی مثبت: ممکن است به حافظه و توجه کمک کند.

 

اسانس مریم گلی

۳_ اسانس نعناع فلفلی

قابل استفاده: برای بیدار شدن

تحقیقات نشان می‌دهد که تنفس در نعناع می‌ تواند به افراد احساس هوشیاری بیشتری بدهد و حافظه آنها را تقویت کند.

ویژگی مثبت: ممکن است خستگی و میل به شکلات را کاهش دهد.

 

اسانس نعناع فلفلی

۴_ اسانس رزماری

قابل استفاده: برای تقویت قدرت مغز

بر اساس مطالعه‌ ای در سال ۲۰۱۷، تنفس در رایحه رزماری می‌ تواند سرعت و دقت را در انجام کارهای ذهنی سخت افزایش دهد. تحقیقات دیگر نشان داد که رایحه آن به افراد احساس شادابی و تحریک ذهنی می دهد.

ویژگی مثبت: به افزایش انرژی و کاهش خستگی کمک کند.

 

اسانس رزماری

۵_ اسانس دارچین

قابل استفاده: برای افزایش تمرکز

این رایحه ناحیه ای از مغز که بر هوشیاری حاکم است را تحریک کند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌ دهد که رانندگان پس از استشمام عطرهای دارای اسانس دارچین تمرکز بیشتری دارند و کمتر متزلزل می‌ شوند.

ویژگی مثبت: تمرکز را افزایش می دهد و ناامیدی را کاهش می دهد.

 

اسانس دارچین

۶_ اسانس لیمو

قابل استفاده: برای بهبود خلق و خو

تحقیقات نشان می دهد که روغن پوست لیمو ممکن است خلق و خو را تقویت کند. در مطالعه ای محققان دریافتند استشمام عطر اسانس لیمو در بهبود خلق و خوی موثرتر از رایحه درمانی شامل استفاده از اسانس اسطوخودوس است.

ویژگی مثبت: اسانس لیمو اضطراب و استرس را کاهش دهد.

 

اسانس لیمو

۷_ اسانس اکالیپتوس

قابل استفاده: برای توقف بو کشیدن

مبارزه با تراکم با اسانس اکالیپتوس؛ با غشاهای مخاطی واکنش نشان می دهد و مخاط را کاهش می دهد. اما رایحه اسانس اکالیپتوس قوی است، بنابراین شما فقط به یک یا دو قطره نیاز دارید.

ویژگی مثبت: شفافیت ذهنی را افزایش می دهد و سردرد را برای برخی افراد تسکین می دهد.

 

اسانس اکالیپتوس

۸_ اسانس چوب صندل

قابل استفاده: برای تقویت خلق و خو

تحقیقات نشان داده است که چوب صندل می تواند به بهبود علائم افسردگی در افراد در حین ماساژ کمک کند.

ویژگی مثبت: همچنین می تواند به افزایش تمرکز شما کمک کند.

 

اسانس چوب صندل

۹_ اسانس بابونه

قابل استفاده : برای خواب بهتر

مشخص شده است که اسانس بابونه در هنگام ماساژ به افراد کمک می کند بهتر بخوابند.

ویژگی مثبت: اعصاب را آرام می کند.

 

اسانس بابونه

۱۰_اسانس یاس

قابل استفاده: برای بهبود خلق و خو

در یک مطالعه، افرادی که در معرض رایحه گل یاس قرار گرفتند، بعد از آن احساس مثبت و شادی بیشتری داشتند. ویژگی مثبت: ممکن است اثر تقویت کننده جنسی داشته باشد.

 

اسانس یاس

فروشگاه تینوکالا ارائه دهنده انواع محصولات خوشبو کننده و اسانس های ۱۰۰% اورجینال است که با سالها تجربه موفق در این زمینه شما را در انتخاب محصول مورد نظرتان یاری می کند. برای خرید اسانس خارجی و ارگانیک با بهترین کیفیت با ما همراه باشید.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن