فناوری

۶ نکته ضروری برای خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو

۶ نکته مهم برای خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو

مالک خودرو بودن یکی از بهترین دستاوردهایی است که اکثر ما در زندگی از آن عبور می کنیم. و این حس وقتی که بالاخره صاحب ماشینی می شوید که می خواستید واقعا عالی است. با این حال، ماهیت مکانیسم‌ها این است که در طول زمان فرسوده می‌شوند و مانند همه ماشین‌های این دنیا، ماشین شما نیز به مرور زمان دچار استهلاک می شود و نیاز به تعویض قطعات دارد.

واضح است که راه حل نهایی برای جلوگیری از به پایان رسیدن عمر خودروی خود خرید قطعات نو و جایگزین کردن با قطعات فرسوده است. با این حال، از اینجاست که مشکل برای اکثر مالکان خودرو شروع می شود. در کشور ما هم مانند دیگر کشورها بازار قطعات خودرو بسیار بزرگ است، ممکن است تقریباً در هر گوشه خیابان یک تعمیر خودرو یا فروشگاه لوازم یدکی خودرو پیدا کنید. نکته دیگری که باید بدانید این است که اکثر این فروشندگان قطعات خودرو محصولاتی را می فروشند که تکراری یا ارزان قیمت هستند.

دلیل افزایش رقابت بر سر بازارها چیست؟ افزایش روزافزون مالکان خودرو باعث افزایش تقاضا برای خرید قطعات یدکی شده است و به همین دلیل فروشندگان و تعدادی از شرکت‌های تولید محصولات تقلبی افزایش چشمگیری داشته اند. در کشور ما اگرچه خرید لوازم یدکی خودروهای داخلی آسان است ولی خرید لوازم یدکی خودروهای خارجی کار چندان آسانی نیست و نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارد.

خطرات یک قطعه یدکی تقلبی برای خودروی شما

وقتی به لوازم یدکی تقلبی بسنده می‌کنید، ممکن است خودروی شما آتش بگیرد یا موتورتان توقیف شود. سلامت موتور خودروی خود را به خطر می‌اندازید و شرایط شدید آن می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود. برای مثال وقتی به لنت ترمز ارزان‌تر رضایت می‌دهید، در معرض خطر بیشتری برای از دست دادن کارایی ترمز در ماشین خود قرار می‌گیرید که منجر به تصادف می‌شود. از دیگر موارد می توان به تصادفات ناشی از خطرات الکتریکی اشاره کرد. به طور کلی هر بار که به دنبال یک جایگزین ارزان‌تر و تقلبی می‌روید، سلامت خودرو خود را به خطر می‌اندازید.

آیا شما هم دنبال راه حل اساسی برای حل این مشکل هستید؟ نگران نباشید ما آن را برای شما آماده کرده ایم.

آیدی یدک یکی از ارائه دهندگان خدماتی است که به شما کمک می کند تا لوازم یدکی اصلی خودروی خارجی خود را به صورت آنلاین خریداری نمایید.  این فروشگاه آنلاین خرید و فروش آنلاین قطعات یدکی خودروهای خارجی نظیر هیوندای، کیا، تویوتا، بی ام و و غیره را در ایران برای مشتریان آسان کرده است. در این فروشگاه تمامی قطعات یدکی احتمالی مورد نیاز مالکان در دسته بندی های مختلف خودروها، تفکیک شده و با بهترین قیمت به مشتریان عرضه می شود.

اکنون، بیایید نگاهی سریع به ۶ نکته ضروری داشته باشیم که به شما برای خرید قطعات یدکی خودرو از یک فروشگاه آنلاین کمک می کند:

۱٫ به جزئیات سازنده قطعات دقت کنید

هنگامی که برای خرید قطعات یدکی خودرو به صورت آنلاین اقدام می کنید، به احتمال زیاد با وب سایت هایی روبرو خواهید شد که شما را با تخفیف های سنگین و سایر قیمت های جذاب ترغیب می کنند. در حالی که این ممکن است مانند یک معامله دزدی عالی به نظر برسد، به یاد داشته باشید، باید فراتر از این پیشنهادات وسوسه انگیز برای تهیه لوازم یدکی خود توجه داشته باشید.

۲٫ مقایسه، مقایسه و مقایسه!

هنگامی که قطعات یدکی خود را از یک فروشگاه اینترنتی خریداری می کنید، ضروری است که مقایسه خود را به خوبی انجام داده باشید. برای انجام همین کار، همیشه توصیه می شود که در مورد انواع بازارهایی که محصول را به شما ارائه می دهند تحقیق کنید و نرخ های پیشنهادی را یادداشت کنید. دلیل این موضوع این است که تعدادی از ارائه دهندگان ممکن است قیمت رقابتی برای محصول شما به شما ارائه دهند.

۳٫ شماره OEM را بررسی کنید

شماره های OEM مطمئن ترین شرط شما در مورد خرید آنلاین لوازم یدکی اصلی است. شماره های OEM اعدادی هستند که با تولید کنندگان واقعی فهرست شده اند. به طور خلاصه، هنگامی که قطعات یدکی خود را به صورت آنلاین خریداری می کنید، مانند یک احراز هویت دو طرفه عمل می کند.

سازنده تجهیزات اصلی به عنوان OEM نشان داده می شود. این نشان می دهد که قطعات توسط همان سازنده ای تولید شده است که آنها را برای خودروساز تولید کرده است. این همان قطعه ای است که با وسیله نقلیه شما آمده است، اما آرم سازنده را ندارد. قطعات OEM بسیار قابل اعتماد هستند و اغلب ارزان تر از قطعات اصلی هستند.

۴٫ عدم توجه به پیشنهادات سودآور

بله، بسیار ضروری است که از پیشنهادات وسوسه انگیزی که در اینترنت می بینید غافل نشوید. اغلب اوقات، این وب سایت ها جعلی هستند و محصولات یدکی تقلبی را به صورت آنلاین می فروشند. همیشه لازم است که فریب تخفیف های سنگینی که توسط فروشگاها ارائه می شود را نخوریم.

مراقب تخفیف های سنگینی باشید که ممکن است شما را وسوسه کند!

۵٫ تمام مشخصات را بررسی کنید

مشخصات برای هر قطعه خودرو بسیار مهم است. زیرا ارتباط مستقیمی با عملکرد خودرو دارند. شما باید مشخصات را با دقت مرور کنید و ببینید آیا با محصولی که آنلاین سفارش داده اید مطابقت دارند یا خیر.

همیشه دفترچه راهنمای مالک خودرو خود را برای به روزترین مشخصات مربوط به قطعات خودرو متصل به وسیله نقلیه خود بررسی کنید. قبل از ثبت سفارش نهایی، می توانید با یک مکانیک یا کارشناس نیز صحبت کنید.

۶٫ جزئیات گارانتی را بررسی کنید

هر محصولی که از یک تامین کننده قطعات خودرو اصلی خریداری می شود دارای گارانتی است. با این حال، زمان ضمانت عادی برای هر قطعه خودرو یک سال است. با این حال، این می تواند بسته به محصول متفاوت باشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن