فناوری

بوهایی که انرژی شما را بالا می برد!

یکی از راهکارهایی که به شما برای کسب انرژی مثبت کمک می کند رایحه درمانی  است، رایحه درمانی یا همان آروماتراپی می تواند به شما کمک کند تا انرژی مثبتی را در خانه، محل کار یا حتی ماشین خود ایجاد کنید. در این مقاله تعدادی از رایحه هایی که به افزایش سطح انرژی شما کمک میکند آمده است، می توانید برای بررسی بیشتر رایحه ها به سایت فروشگاه تینوکالا مراجعه نمایید.

 

استشمام بوی قهوه:

عطر قهوه، رایحه ای که به شما انرژی می دهد. این بویی است که نوعی حس شکلاتی-کاپوچینویی گرم آن تحریک  کننده است و باعث می شود افراد بخواهند بلند شوند و کاری انجام دهند.

 

ما بر این باوریم که عطر قهوه، مانند عطر شیرینی‌های تازه پخته شده، رایحه‌ای است که می‌تواند به شما کمک کند که احساس انرژی و آمادگی برای شروع یک روز پرانرژی را داشته باشید.

استشمام بوی گل نرگس:

بوی گل نرگس باعث ایجاد انرژی مثبت در افراد می شود. رایحه گل نرگس یک رایحه انرژی بخش است و می تواند به افزایش سطح انرژی شما کمک کند.

 

 

استشمام بوی رزماری:

احساس می کنید یک کار با خستگی زیاد در راه است؟ اسانس رزماری می تواند کمک کننده باشد. این رایحه  همچنین یک محرک عالی برای مبارزه با انرژی کم است.

 

مطالعات زیادی وجود دارد که تأیید می کند افرادی که رزماری استنشاق کرده اند توانایی های شناختی خود را بهبود بخشیده و احساس رضایت بیشتری دارند.

 

استشمام بوی دارچین:

بوی  دارچین اثرات بسیار خوبی برای تنظیم گلوکز خون نشان داده است، و از آنجایی که سطح نامنظم قند خون می تواند منجر به هوس، تحریک پذیری، افزایش وزن و کاهش سطح انرژی شود، رایحه  دارچین می تواند به شما انرژی فوری را زمانی که هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی احساس  خستگی می کنید را افزایش دهد.

 

استشمام بوي پرتقال:

اسانس پرتقال با رایحه ای قوی و نشاط آور، فواید ثابت شده ای برای ایجاد احساس شادی دارد که می تواند سطح انرژی را بهبود بخشد.

استشمام بوي ليمو:

یک مطالعه قدیمی در سال ۲۰۰۸ به این نتیجه رسید که رایحه لیمو به طور قابل اعتمادی خلق و خوی مثبت را افزایش می دهد.

بوی لیمو

درمجموع مرکبات درخشان و خوش طعم مانند نفسی از هوای تازه است. یک مطالعه روی ۵۶ مرد و زن شواهدی ارائه کرد که بوی لیمو به طور قابل اعتمادی خلق و خوی مثبت را بهبود می بخشد. وقتی به دنبال رایحه های اسانس برای انرژی هستید، لیمو باید در زرادخانه رایحه‌های شما باشد.

 

استشمام بوي علف لیمو (لمون گرس):

 

رایحه تازه، خاکی و نیروبخش لمون گرس منجر می شود افراد فوراً شاداب شوند ، همچنین می تواند به تعادل انرژی و پاکسازی ذهن کمک کند. به طور سنتی تصور می شود که رایحه مرکبات نشاط آور است.

 

استشمام بوی نعناع

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ به این نتیجه رسید که اسانس نعناع برای جلوگیری از خستگی و بهبود عملکرد افراد بسیار موثر است.

استفاده از اسانس رایحه  نعناع برای افزایش انرژی به‌جای استفاده از به یک فنجان قهوه غول‌پیکر در ساعات بعد از ظهر یکی از راه‌های کاهش مصرف  کافئین است. دکتر رایان نینشتاین  توضیح می‌دهد: «برای گرفتن انرژی سریع در ساعات  بعد از ظهر یا بعد از تمرین ورزشی، روی آوردن به رایحه  نعناع می‌تواند به جایگزینی آن فنجان قهوه اضافی کمک کند.

 

 

استشمام بوی نارنگی و نعناع

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ به این نتیجه رسید که استنشاق اسانس های نارنگی و نعناع  می تواند با افزایش انرژی عملکرد ورزشی افراد را بهبود ببخشد.

 

استشمام بوي اسطوخودوس:

احتمالاً یکی از محبوب ترین و همه جانبه ترین اسانس ها، رایحه اسطوخودوس است. در واقع وی آن می تواند فشار به سیستم عصبی را کاهش دهد و باعث آرامش شود. ممکن است بپرسید این چگونه به سطوح انرژی شما کمک می کند؟ خوب، از آنجایی که روغن اسطوخودوس می تواند به آرامش بدن و ذهن منجر شود، نه تنها به افزایش تمرکز کمک می کند، بلکه خلق و خو را نیز بهبود می بخشد. اسانس اسطوخودوس همچنین برای کاهش استرس و آرام کردن بی‌قراری بسیار عالی است که می‌تواند مقدار زیادی انرژی اضافی برای شما به ارمغان بیاورد.

 

چگونه از اسانس ها استفاده کنیم؟

رایج‌ترین روش‌های استفاده از روغن‌های ضروری برای رایحه‌درمانی عبارتند از:

استفاده از دیفیوزرها:  می توانید  از پخش‌کننده عطر مانند ظروف اسانس سوز یا دستگاه بخور استفاده کنید تا رایحه را در هوا پخش شود.

 قرار دادن قطره روی دستمال کاغذی یا پنبه راه دیگری برای استنشاق غیر مستقیم است.

اسپری در هوا: اسانس را ترجیحا در یک بطری شیشه ای به آب (جوشیده و سرد شده) اضافه کنید. بطری را خوب تکان دهید تا محتویات مخلوط شوند. حالا می توانید از اسپری از رایحه مورد نظر در محیط لذت ببرید.

ماساژ دادن: می توانید اسانس رقیق شده را روی پوست خود ماساژ دهید. مطمئن شوید که اسانس ها را در روغن حامل – مانند روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن آووکادو – قبل از استفاده روی پوست خود رقیق کنید.

 

 

جهت مشاهده انواع مختلف اسانس معطر و شمع های عطری با تنوع بی نظیر می توانید به  سایت فروشگاه اینترتی تینوکالا مراجعه نمایید بهترین محصولات از بهترین برندهای داخلی و خارجی است انتخاب نمایید و کالا را در سراسر ایران عزیزمان با ضمانت اصالت و تضمین ۷ روز بازگشت کالا در درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن