فناوری

به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ روشی امن‌تر برای برقراری تماس‌های تلفنی در اختیار شما قرار می‌دهد

واتس اپ در حال ارائه یک ویژگی امنیتی جدید برای برنامه های موبایل اندروید و iOS خود است که از دسترسی بازیگران بد به آدرس IP شما جلوگیری می کند. وضعیتی که پلتفرم به آن می پردازد کمی پیچیده است، پس یک لحظه با ما همراه باشید. بر اساس واتس اپ، «اکثر محصولات تماس گیرنده» از ارتباط مستقیم همتا به همتا بین دو نفر استفاده می کنند. این امکان “انتقال سریعتر داده و کیفیت تماس بهتر” را فراهم می کند، اما به دستگاه های شرکت کننده نیاز دارد که “آدرس IP یکدیگر” را بدانند، بنابراین بسته های داده برای حفظ اتصال به عقب و جلو فرستاده می شوند. با این حال، اگر یک بازیگر بد تخصص فنی مناسبی داشته باشد، می‌تواند یکی از این بسته‌ها را رهگیری کند و اطلاعات حساسی درباره هدف خود مانند «موقعیت جغرافیایی وسیع یا ارائه‌دهنده اینترنت» به دست آورد.

 

برای رفع این مشکل، واتس‌اپ در حال پیاده‌سازی Protect IP Address in Calls است، ابزاری که تماس‌های تلفنی شما را از طریق سرورهای شرکت به سرویس منتقل می‌کند. این اطمینان حاصل می کند که مجرمان سایبری بالقوه ای که در آنجا کمین کرده اند نمی توانند آدرس IP شما یا هر شخص دیگری را ببینند. البته، تماس‌ها رمزگذاری‌شده سرتاسر باقی می‌مانند.

حفاظت از حریم خصوصی تخصصی

بحث های آنلاین در مورد اینکه آیا حتی ممکن است برای کسی یک آدرس IP از طریق تماس تلفنی به دست آورد یا خیر وجود دارد. اکثراً استدلال می‌کنند که «نه، اینطور نیست»، با این حال، شرکت ارتباطات بریتانیایی Ocean Telecom ادعا می‌کند که این امکان وجود دارد اگر تماس از طریق اتصال VoIP (Voice over Internet Protocol) انجام شود، چیزی که واتس‌اپ برای سرویس خود از آن استفاده می‌کند. یک تکنیک ویژه به نام «استشمام بسته» وجود دارد که در آن یک مجرم سایبری می‌تواند یک بسته داده حاوی اطلاعات حساس را رهگیری کند. اما همانطور که قبلاً گفتیم، این نیاز به مقدار خاصی از تخصص فنی دارد. این کاری نیست که هر کسی بتواند انجام دهد و این ویژگی نیست که همه از آن استفاده کنند. واتس‌اپ در ایمیلی که برای ما ارسال کرده است بیان می‌کند که Protect IP Address in Call برای «بیشترین کاربرانی که از حفظ حریم خصوصی آگاه هستند» است که می‌خواهند تماس‌ها را از طریق سرورها ارسال کنند. سطح استاندارد امنیت در WhatsApp برای اکثر مردم کافی است به محض اینکه پچ به گوشی شما رسید مراقب آن باشید. دستورالعمل‌های نحوه فعال کردن این ابزار را می‌توانید در وب‌سایت رسمی مرکز راهنمایی پلت فرم پیدا کنید. می توانید آن را در بخش پیشرفته از منوی تنظیمات برنامه پیدا کنید.

 

ما با واتس اپ تماس گرفتیم و پرسیدیم که آیا برنامه ای برای گسترش این به روز رسانی به واتس اپ روی دسکتاپ یا وب وجود دارد و همچنین چرا ارسال تماس های تلفنی از طریق سرور کیفیت تماس را کاهش می دهد. در صورت شنیدن این خبر به روز می شود. اگر به دنبال دیگر پلتفرم‌های با امنیت بالا هستید، فهرست TechRadar از بهترین برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری شده برای اندروید ۲۰۲۳ را بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن