فناوری

اتفاقی که بعد استفاده از غلتک فوم ارزان قیمت به مدت یک هفته، برایم افتاد:

 

غلتیدن روی فوم باعث کاهش درد می‌شود
غلتیدن روی فوم باعث کاهش درد می‌شود

حرکات کششی و ماساژبه  تسکین درد های عضلانی که بعد تمرین سنگین احساس می‌کنید کمک می‌کند ، اما را ارزان قیمت دیگری هم وجود دارد . فوم غلتک، مانند این نمونه کلاسیک شبکه ای متراکم از wiiup ، روشی فوق‌العاده برای افزودن ماساژ ضربه ای که هم مقرون به صره است و هم به ریکاوری کمک زیادی می‌کند. از وسیله های ماساژ ارزان تر است ولی به دلیل درد ناک بودن عادت کردن به آن سخت است. مطالعات زیاد بر روی این فوم نورد نشان می‌دهد که باعث افزایش دامنه حرکتی مفصل در کوتاه مدت می‌شود. این غلتک از فوم متراکم تشکیل شده است که اغلب آنها دارای میخ هایی هستند که به صورت شبکه ای تراز شده اند.

برای نحوه کار این فوم نورد ، آزمایشی را که یکی از ورزشکاران به مدت یک هفته از این فوم  استفاده کرده است، اینجا آورده ایم:

فوم نورد چیست؟

فوم نورد را می‌توان به عنوان ماساژور دستی استفاده کرد. بعد از انجام جلسه اسکات می‌توانید با این فوم عضلات پشت پا یا جلو ران را ماساژ دهید که باعث افزایش جریان خون می‌شود. در اوایل غلتش این فوم روی بدن باعث درد در ماهیچه‌های نرم شما می‌شود که بعد از چند روز استفاده ، ماهیچه ها به آن عادت می‌کنند و جریان خون بیشتری صورت می‌گیرد. تاثیر آن بر من در یک هفته را بررسی می‌کنم

ایجاد درد

انجام تمرین با فوم نورد باعث درد و کبودی عصلات در روزای اول می‌شود و لی من ادامه دادم. وجود درد به معنای این نیست که شما آن را اشتباه انجام دادید

 

فوم باعث ریکاوری سریع
فوم باعث ریکاوری سریع

افزایش انعطاف پذیری

مشکلی که مدت ها داشتم، که به موجب آن دراز کردن کامل پاهایم غیر ممکن بود ، تقریبا انگار که همسترینگ من به اندازه کافی بلند نیست. فوم نورد این مشکل را به طور کامل برطرف نکرده است ولی باعث افزایش کشش شده است و به من این  احساس را داده است که کم کم می‌توان انعطاف پذیری بیشتری را در طیف گسترده ای از عضلات فراهم کرد.

بهبود یافتن ریکاوری

فوم نورد باعث شده است که ریکاوری عضلات که قبلا چند روز طول می‌کشید و مثلا تمرینات عضلات پا را اول هفته انجام میدادم که تا اخر هفته بهبود پیدا کنند خیلی زودتر انجام شود و ماهیچه ها خیلی زود بهبود پیدا کنند و شروع به رشد کنند.

نرم شدن عضلات

خستگی عضلات بعد از تمرین باعث شد که کمی سرعت کار را کاهش دهم. رفتن به باشگاه خوب است ولی اگر باعث کاهش عملکردم شود توجیه آن دشوار است. فوم نورد باعث شد توانایی بیشتری در انجام دادن تمرینات داشته باشم

آیا آن را ادامه خواهم داد؟

غلتیدن فوم لذت بردن از آن را سخت‌تر می‌کند، اما من همچنین احساس می‌کنم که انجام آن هنگام استراحت در عصرها آسان است، زیرا تقریباً می‌توان آن را غیرفعال انجام داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن