فناوری

اپل می‌خواهد کار را برای کاربران آیفون سخت‌تر کند

«سرفینگ شانه‌ای» زمانی است که شخصی با نیت غیر شرافتمندانه به تلفن شما نگاه می‌کند، در حالی که شما اطلاعات حساسی مانند پین یا رمز عبور را وارد می‌کنید. این یک مشکل جدی است و اپل می‌خواهد احتمال وقوع آن در آیفون را کاهش دهد. همانطور که توسط AppleInsider مشاهده شده است، اپل اخیراً دو پتنت برای رسیدگی به این مشکل ثبت کرده است. اولی جزئیات یک “فیلم حریم خصوصی” را نشان می دهد که شامل یک “لایه مسدود کننده نور” به عنوان یکی از زیرلایه های صفحه نمایش تلفن است و اطمینان می دهد که فقط در صورتی می توانید نور را از صفحه نمایش ببینید که مستقیماً به آن نگاه کنید. مورد دوم «نمایشگرهایی با زاویه دید قابل تنظیم» را توصیف می‌کند، که نشان می‌دهد کاربران می‌توانند در صورت لزوم زاویه دید یک صفحه را در حال پرواز تغییر دهند. به عبارت دیگر، زمانی که مطمئناً نمی‌خواهید کسی به کاری که انجام می‌دهید نگاه کند، می‌توانید «حالت مشاهده خصوصی» را روشن کنید.

 

این پتنت‌ها به‌طور خاص به آیفون‌ها اشاره نمی‌کنند، و فناوری‌هایی که در اینجا بیان می‌کنند می‌تواند برای همه چیز از iPad گرفته تا iMac نیز اعمال شود. سلب مسئولیت معمول برای ثبت اختراع به هر حال اعمال می‌شود: این پرونده‌ها فقط نشان می‌دهند که چه نوع شرکت‌های فناوری در حال کاوش هستند، و هیچ تضمینی نیست که فناوری مذکور در هر محصول مصرفی پایان یابد.

لذت بردن از منظره

واضح است که میدان دید گسترده برای کاربران مفید است، زیرا به این معنی است که برای دیدن آنچه روی آن است، لازم نیست درست به یک صفحه نمایش نگاه کنید – این امر خیلی سریع بسیار آزاردهنده می شود، به خصوص در یک مانیتور بزرگ که در حال حرکت هستید. اطراف جلو. با این حال، هرچه میدان دید در یک نمایشگر وسیع‌تر باشد، فعالیت‌های شما در آن خصوصی کمتر است. اپل در یکی از پتنت‌های خود توضیح می‌دهد: «در برخی شرایط، مانند زمانی که کاربر لپ‌تاپ یا دستگاه دیگری با نمایشگر از دستگاه در مکان‌های عمومی استفاده می‌کند، زاویه دید گسترده نامطلوب است زیرا حریم خصوصی را به خطر می‌اندازد». باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اپل می تواند این فناوری صفحه نمایش را به گونه ای توسعه دهد که بدون افزایش هزینه های تولید دستگاه، به طور موثر کار کند. اپل در حال حاضر برای نمایشگرهای دستگاه خود به تولیدکنندگان شخص ثالث از جمله سامسونگ و ال‌جی متکی است، بنابراین آنها نیز باید در مرحله‌ای مشارکت داشته باشند. در عین حال، هنگام استفاده از تلفن یا لپ‌تاپ خود در مکان‌های عمومی باید مراقب آن باشید: مراقب باشید چه کسی ممکن است پشت شما کمین کند، کلیدهایی را که برای ورود به برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف خود فشار می‌دهید تماشا یا حتی ضبط می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن