فناوری

آیفون ۱۵ پرو نیاز ندارید ولی میخواهید آن را بخرید؟ ایده‌ها و ترفندهای روانشناختی اپل برای پیشرفت و ارتقا تلفن شما

 

خرید ایفون 15 پرو بدون نیاز ضروری
خرید ایفون ۱۵ پرو بدون نیاز ضروری

تلفن‌های  همراه همیشه جذاب و گیرا هستند: شما دنبال چیز جدید و لوکس هستید، چرا؟

اپل هر سال یک مدل جدید ایفون عرضه می‌کند و سوالی که خیلی از مردم در ذهن دارند این است : پیشرفت و ارتقا تلفن همراه یا عدم ارتقا ؟

مدل جدید آیفون که هر سال عرضه می‌شود دلایل قانع کننده‌ای برای خریدارن ارایه می‌کند، مانند سری جدید آیفون ۱۵ که ویژگی های جذاب و براقی مانند دوربین فوق‌العاده قدرتمند و قاب تیتانیومی زیبا. مشتری های ثابت ایفون که همیشه با شور و اشتیاق زیاد منتظر هستند مدل جدیدآیفون را به دارایی خود اضافه کنند، عرضه سالانه آیفون یک لطف و کار خیلی خوب حساب می‌شود. ما در این مقاله مخالف این مراسم سالانه نیستیم فقط میخواهیم بررسی کنیم خرید سری جدید ایفون بر اساس انتخاب عقل است یا احساسات.

این موضوع فقط در مورد آیفون ۱۵ نیست ، فقط به عنوان نمادی از این وضعیت می‌باشد.

ان چیزی که خیلی بحث برانگیز است ، چگونه برای مدت طولانی اپل این وضعیت را حفظ کرده است و از سال ۲۰۰۷ که اپل اولین آیفون را عرضه کرد ثابت کرده است که این خط تولید علاوه برشگفتی تکنولوژی یک اخترع ضروری شده و فرهنگ ما را تحت تاثیر قرار داده است. نوآوری های نوین ایفون و سخت افزارهای پیشرفته تنها دلیل موفقیت این برند در سال های قبل نمی باشد. این کالای خاص که هم در بازار انبوه و هم لوکس می‌باشد ، خریدن آن مترادف شده با لاکچری بودن، موفقیت زیاد، مدرن بودن .

این تصور قطعا تصادفی نیست و نتیجه کمپین های بازاریابی دقیق، ویژگی های ظاهری و طراحی نمادین ، و انحصار این کالا که فقط اپل می‌تواند آن را بسازد. اپل این مدل های گوشی را برای کاربران قرار داده است که هویت و یا طیقه اجتماعی خود را بر اساس آن مشخص می‌کنند

 دلیل انتخاب شما از آیفون ۱۵ احساس خوبی است که خواهید داشت نه به دلیل نیاز داشتن به آن

هر زمانی که شرکت های ، چه آیفون یا یک گوشی اندروید عرضه کنند ، رسانه های مخصوص فناوری و افراد معروف در شبکه های مجازی برای تست کردن ویژگی های این گوشی ها عجله دارند. لذت هیجان و کاوش، احساس خاص در دست گرفتن دستگاه جدید، تحسین یا حسادت همگی عوامل روانشناختی هستند که غالبا بر ساده ترین چیزها برتری دارند . در حالی که قیمت مشکل اصلی خریداران معمولی گوشی های اندرویدی است، نگرانی اصلی خریداران اپل داشتن اخرین مدل از این سری می‌باشد.

مطمین باشید اپل از همه‌ی این نقاط احساسی اگاه است و علاوه بر این ، از ابزار های مختلف مانند نام تجاری و داستان گویی هم استفاده می‌ کند. مانند داستانی که امسال اپل در مراسم ۱۲ سپتامبر بیان کرد . پخش کلیپی از افرادی که جان خود را از فاجعه احتمالی از طریف اپل واچ نجات دادند . این نوع بازاریابی از طریق ترس انجام می‌گیرد.

دلایل زیادی وجود دارد که نشان میدهد ما به دنبال ارتقا هستیم. ما در طول شبانه روز به گوشیهای خود چسبیده ایم و شروع به سرچ و بررسی های تصادفی می‌کنیم علاوه بر سرگرم بودن، دلیل دیگری هم دارد گوشی ها بخشی از شخصیت و هویت ما شده اند و جدا شدن از آن باعث اضطراب و استرس می‌شود.

 

کمی بدبینانه به نظر می‌رسد، اما به این نکته باید توجه کرد که هر چه تلفن به جزیی از وجود شما و یکی از ویژگی های شما تبدیل شود، توجیه ارتقا به جدیدترین مدل آسان تر خواهد بود.اینفلوینسرها و رسانه ها باعث می‌شوند که شما احساس کنید باید در لبه های فناوری باقی بمانید. قاب تیتانیوم که اپل خیلی آن را تبلیغ کرد از طریق انتشار حالت جامد به یک قاب آلومینیومی داخلی جدید متصل شده است. پیوند از طریق نشر حالت جامد، فرایند ترمومکانیکی ، این دو اصطلاح انقدر جالب است که باعث میشود بخواهم ایفون ۱۵ را تهیه کنم. این ترفندی است که اپل انجام می‌دهد یک پیام بسیار ساده را با لغات بسیار جدی و حرفه ای و تقزیبا غیر قابل فهم برای شما ارسال می کند.

برای ارتقا یا عدم ارتقا به آیفون ۱۵ پرو

از آنجایی که فناوری به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و اپل  به عرضه ایفون و سامسونگ به عرضه گلکسی جدید ادامه می‌دهد ، تفاوت و تمایز قایل شدن بین نیاز های واقعی و جذابیت و احساس به ارتقا ، ضروری می‌باشد. خط جدید آیفون دارای مجموعه‌ای از ویژگی های باور نکردنی است، اما باید از خود پرسیدکه این ابزار برای بهبود زندگی شما ضروری است؟ شما فقط چیزی جدید می‌خواهید چون می‍توانید پول آن را بپردازید ، چون نیاز به ارتقا دارید؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن