رپورتاژ

مومنایی اصل از کجا خرید کنیم؟

معجزه ای به نام مومنایی و خواص آن

 

مومنایی از قدیمی ترین داروهای طبیعی و درمانی بشر هست که برای درمان فوری سکستگی ها از آن استفاده می کردند.

همه چیز در مورد مومنایی( موملایی )

مومنایی یا موملایی ماده ای شگفت انگیز و بی نظیر که برای درمان اغلب درد ها و مشکلاتی جسمانی که انسان به آنها دچار می شود, مورد استفاده قرار می گیرد. در بعضی از نقاط زمین از شکاف بین سنگ ها این ماده به مقدار خیلی کمی خارج می شود و حاصل روند طولانی از تجزیه مواد گیاهی و مواد معدنی می باشد .

این ماده چسبناک، سیاه و قیر مانند از سنگ های موجود در دامنه های کوهستانی به دست می آید. در گذشته در طب سنتی استفاده های زیادی از این ماده ی در درمان بیماری ها می شد ولی امروزه با آگاهی از خواص معجزه آسای مومنایی در شفای اکثر بیماری های ساده و حاد مورد استفاده دارویی زیادی قرار گرفته است. به همین دلیل تقاضا برای بدست آوردن این ماده و بخصوص اصل آن بسیار بیشتر شده است.

بهترین نوع موملایی که در حال حاضر در کشور ما بدست می آید, و بسیار گرانبها و کمیاب می باشد, از کوه های کهگلویه و بویر احمد، استهبانات، زاگرس بختیاری بدست می آید. مومنایی علاوه بر ایران در کشورهای دیگری مثل هند, افغانستان و کوههای تبت نیز بدست می آید. قرن هاست در هند از موملایی بهره های فراوان پزشکی می برند. مومیایی را به اسم های شیره کوه، قیر طبیعی، زفت رومی ، قیر معدنی،عرق الجبال ، زفت البحر ،کفر الیهود ، فقر الیهود و آسفالت معدنی و مومیا هم می شناسند.

انواع مومنایی :

مومیایی سیاه یا سنگ, زرک, مخ, و شش موم

مومنایی سیاه یا سنگ : مومنایی سیاه که طعم ناگوتر از زرد دارد و بسیار تلخی دارد برای درمان زخم معده، جهاز تنفسی، شکستگی و درد استخوان ها، و بخصوص برای درمان نا توانی های‌ جنسی موثر است، به انسان انرژی می بخشد بخصوص به دل (قلب) قوت زیاد می‌دهد. یکی ازبهترین داروی های‌ طبیعی شمرده می شود.

مومنایی زرک : مومنایی زرک یا همان عصاره ریشه زرشک کوهی با خواصی فوق العاده و مشابه با موملایی سنگ. عصاره زرشک کوهی با مومنایی ترکیب می شود و موملایی زرک درست می شود.

مومنایی مخ : مومنایی مخ بسیار ارزشمند و مقوی برای شفا بخشیدن به دردهای معده، روده و صفرا لایه برداری از روی پرزهای معده، از بین برنده زخم های معده و اثنی عشر، از بین برنده رطوبت اضافی معده، درمان قطعی تورم معده و روده، تنظیم کننده آنزیم های معده، جلوگیری از ترشح و نفخ معده، از بین برنده تمامی عفونت های معده و روده می باشد. موملایی مخ با روش عصاره گیری از ریشه گیاه شیرین بیان و دو گیاه دیگر تولید می شود.

مومنایی زرد : مومنایی زرد یا همان مومنایی مکه غالبا برای از بین بردن ترس استفاده و کاربرد دارد. موملایی زرد را بیشتر به زن باردار برای غلبه بر ترس تجویز می کنند. غالب شدن ترس بر بدن به چند علت بوجود می آید که یکی از آنها کم شدن ید بدن می باشد.

مومنایی شش موم : مومنایی شش موم ساخته شده از چند موملایی موجود در طب سنتی می باشد. داری خواص گوناگونی از جمله درمان سریع تمام بیماریهای معده حتی زخم اثنی عشر و… میباشد. از جمله درمان دردهای گرفتگی عضلات دارای کوفتگی، درمان سریع شکستگی, صفرا، قند خون، فشارخون، قوت قلب، بهبود وضعیت عمومی بدن، زود انزالی. همچنین شش موم دارای خاصیت ضد ویروس قوی نیز می باشد.

بعضی از خواص شگفت انگیز مومنایی و روش مصرف :

۱- درمان زخم معده : نیم ساعت قبل از نهار و شام مقدار یک گندم مومنایی را با مقداری آب میل کنید

۲- شکستگی و جوش خوردن استخوان : برای درمان شکستگی و جوش خوردن هر چه سریعتر استخوانها به اندازه یک گندم از مومنایی را هر صبح ناشتا با یک لیوان شیر میل کنید

۳- درمان دردهای مفاصل : استفاده از روغن مومنایی به شکلی که ماساژ داده تا اثر چربی باقی نماند بسیار موثر است

همچنین مصرف مومنایی مرغوب و اصل برای افرادی که دچار بیماری های قلبی و عروقی ، مشکلات تنفسی ، ناتوانی های جسمی ،‌ ناتوانی های جنسی(سستی و انزال ،‌نعوظ) رنج می برند بسیار توصیه می شود.

مصرف مومنایی به کسانی که دچار غلظت خون هستند توصیه نمی شود این افراد باید با احتیاط مصرف کنند.

شما می توانید جهت خرید مومنایی به فروشگاه عطاری طبیعیت عرضه کننده داروهای گیاهی و درمانی مراجعه کنید.

مومنایی چیست؟

مومنایی یا شیره کوه ماده ای سیاه رنگ هست که از دل کوه بیرون می آید. حاصل روند طولانی از تجزیه مواد گیاهی و مواد معدنی می باشد .

خواص مومنایی چیست؟

مومنایی برای درمان سریع شکستگی استخوان، مشکلات جنسی و زود انزالی، درمان فوری زخم معده و.. به کار می رود.

چگونه مومنایی اصل را تشخیص دهیم؟

تشخیص مومنایی اصل فقط از عهده افراد متخصص در علم گیاهان دارویی و طبیعی بر می آید. پس برای خرید از مراکز معتبر اقدام کنید.

مومنایی در کجا یافت می شود؟

مومنایی کوه های زاگرس مثل استان های کهگیلویه، چهارمحال بختیاری، خوزستان و کشورهای هند، افغانستان و ..

نوشته های مشابه

3 Comments

  1. با سلام به همه دوستان عزیز مومنایی اصل و درجه یک استان فارس موجود میباشد کیلو۴ میلیون,اگر دوستان خواستن بزنید تو سایت عطاری بهزاد شیراز میاد بالا بعد شمارم هس

  2. سلام ببخشید من موملایی نیاز داشتم ولی خودم ایران نیستم ترکیه هستم کسی هست که در ترکیه هم فروش موملایی داشته باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن