فناوری

بزرگترین بازی های ویدیویی که در سال ۲۰۲۳ عرضه می شوند

بزرگترین بازی های ویدیویی که در سال ۲۰۲۳ عرضه می شوند

علیرغم تعداد معدودی از نسخه‌های پرفروش و هندی خیره‌کننده، سال ۲۰۲۲ برای بازی‌های ویدیویی سال بسیار آرام‌تر از آن چیزی بود که انتظار داشت. به لطف تأثیرات مداوم همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از موردانتظارترین بازی‌های سال با تأخیر پایان یافتند و به سال ۲۰۲۳ موکول شدند، زیرا توسعه‌دهندگان با موقعیت‌های پیچیده محل کار، قرنطینه و چالش‌های دیگر مبارزه می‌کردند.

در حالی که این سال منجر به سالی نسبتاً آرام برای بازی‌های بزرگ شد، اما سال ۲۰۲۳ را نیز پر کرد – سالی که اکنون کاملاً با نسخه‌های اصلی بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌های ویدیویی در جهان پر شده است. برای چشیدن چیزهایی که در راه است، در اینجا همه بازی های مهمی که در حال حاضر قرار است در سال ۲۰۲۳ عرضه شوند، آورده شده است:

توجه: این لیست در معرض تغییرات شدید است و با جابجایی بازی ها در طول سال تقویمی به روز می شود. اینها فقط بازی های پرفروش بزرگی هستند که راه اندازی شده اند – فراتر از این ماجراجویی های مورد انتظار، چیزهای بیشتری برای لذت بردن وجود خواهد داشت.

بازی Resident Evil 4 Remake

بهترین بازی های ویدیویی سال 2023

تاریخ انتشار: ۲۴ مارس ۲۰۲۳
پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری X/S، ویندوز

پس از یک بازسازی عالی از بازی Resident Evil 2 کاپ کام به برنامه خود برای بازسازی بقیه عناوین محبوب خود ادامه می دهد. در حالی که رزیدنت اویل ۴ احتمالاً آخرین مورد نیاز به این درمان بود. پیش نمایش اخیر Resident Evil 4 Remake نشانه های بسیار امیدوار کننده ای را به ما نشان داد. این کاملاً تصویرسازی مجدد خواهد بود.

با استفاده از وفاداری بصری بالاتر با نسل جدید کنسول‌ها، به نظر می‌رسد این عنوان تقریباً ۲۰ ساله پر از تنش و لحظات ترسناک‌تر است که انتظارات شما را برآورده می‌کند. اما در نیمه دوم بازی چگونه رفتار خواهد کرد؟ فقط باید صبر کنیم و ببینیم.

بازی Dead Island 2

بهترین بازی های ویدیویی سال 2023

تاریخ انتشار: ۲۱ آوریل ۲۰۲۳
پلتفرم: پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X/S، ویندوز

Dead Island 2 به طرز تکان دهنده ای از مردگان برخاسته است، با یک تریلر جدید در Gamescom 2022 تایید می کند که سرانجام در آوریل ۲۰۲۳ برای رایانه های شخصی و کنسول ها عرضه خواهد شد. این بازی حدود یک دهه است که در حال توسعه بوده است، اما اکنون به سمت نور می رود و یک سال تقویمی مهم را برای بازی آغاز خواهد کرد.

در این بازی Resident Evil 2، شما وظیفه دارید زامبی‌های آلوده را شکست دهید، با گروه کوچکی از انسان‌های مصون زنده بمانید، و کل شهر لس‌آنجلس را از طریق مبارزات خونین و ناامیدانه به دست آورید. برای تکمیل ماموریت خود طیف وسیعی از سلاح ها را در اختیار خواهید داشت، از جمله یک کاتانای مرگبار، بطری های شیشه ای و یک تفنگ ساچمه ای.

بازی Star Wars Jedi: Survivor

تاریخ انتشار: ۲۸ آوریل ۲۰۲۳
پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری X/S، ویندوز

Star Wars Jedi: Fallen Order قرار است در آوریل ۲۰۲۳ دنباله اصلی را دریافت کند، با این ماجرایی که بار دیگر Jedi Cal Kestis در نقش اصلی بازی می کند. این بازی از وقایع داستان اصلی پیروی می‌کند و کسیس را در تلاش برای زنده ماندن از کهکشانی متخاصم پس از Order 66، که دستور کشتن همه جنگجویان جدی را بر عهده داشت، خواهد دید.

تریلر اولیه بازی، شخصیت‌های مرموز جدید و جذابیت‌های فراوانی را به نمایش گذاشته است. Fallen Order یک موفقیت بزرگ در همه زمینه ها بود و ثابت کرد که بازی های تک نفره Star Wars آینده ای محکم در ناشر EA دارند.

بازی Redfall

تاریخ انتشار: ۲ مه ۲۰۲۳
پلتفرم (ها): ایکس باکس سری X/S، ویندوز

Redfall به عنوان یک بازی جهان باز از استودیو Arkane، ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۲ عرضه شود ولی بعداً به نیمه اول سال ۲۰۲۳ موکول شد. تریلرهای گیم‌پلی یک تیرانداز اکشن مخفی کاری ترکیبی را با ترفندها و پیچش‌های عجیب و غریب به نمایش گذاشته‌اند. در این بازی شما یکی از چهار قهرمان اصلی هستید که هر کدام می توانند از توانایی ها یا ابزارهای جادویی برای از بین بردن نیروهای خون آشام شیطانی استفاده کنند.

این ساعت کمی دارک واچ و کمی دراکولا است و برای هر کسی که عاشق ژانر ترسناک وسترن یا فقط کمی ماجراجویی خونین است عالی است. سیر خود را بیاورید و چشمان خود را برای این نسخه آینده نگه دارید.

بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

تاریخ انتشار: ۱۲ مه ۲۰۲۳
پلتفرم (ها): نینتندو سوییچ

انتشار رسمی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در ماه مه ۲۰۲۳ تایید شده است. این دنباله اصلی Breath of the Wild شاهد بازگشت لینک به سرزمین Hyrule خواهد بود و همچنین با پازل های کاملاً جدید و آسمانی به کاوش در نقاط دوردست می پردازد.

ما هنوز چیز زیادی در مورد بازی نمی‌دانیم، اما نگاه‌های جدید به اکشن ماجراجویی گسترده‌ای را نشان می‌دهد که برای کاوش آماده است. اگر عاشق سرزمین‌های باشکوه Breath of the Wild شده‌اید، در اینجا انتظار بیشتری از آن داشته باشید – اما در مقیاس بسیار بزرگ‌تر.

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

تاریخ انتشار: ۲۶ مه ۲۰۲۳
پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری X/S، ویندوز

Suicide Squad: Kill the Justice League در اوایل سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاد و اخبار مربوط به عنوان بعداً خاموش شد. اما اکنون رسماً برای عرضه در می ۲۰۲۳ در راه است. این بازی ماجراجویی به عنوان یک بازی جهان باز و مبتنی بر روایت توصیف می شود که در آن شما به عنوان اعضای مختلف جوخه انتحار در ماموریتی برای نجات سیاره از شر شرور کنترل کننده ذهن بازی می کنید.

از آنجایی که او اعضای لیگ عدالت را کنترل می کند، باید شخصیت هایی مانند فلش، زن شگفت انگیز و سوپرمن را که همگی تسخیر شده اند، شکار کنید. یک حالت Co-op قوی در این بازی وجود خواهد داشت، اما می‌توان آن را به‌صورت انفرادی نیز بازی کرد و بازیکنان به دلخواه شخصیت خود را تغییر می‌دهند. مهم نیست که کدام ضد قهرمان را انتخاب کنید، بازی باید به معنای واقعی کلمه یک انفجار باشد.

بازی Street Fighter 6

تاریخ انتشار: ۲ ژوئن ۲۰۲۳
پلتفرم: پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری X/S، ویندوز

بازی Street Fighter 6 اخیراً تأیید شده است که در ژوئن ۲۰۲۳ برای رایانه های شخصی و کنسول ها عرضه می شود و مجموعه ای از موارد جدید به سیستم مبارزه آن اضافه می شود. یک سبک هنری جدید پر زرق و برق، مجموعه‌ای از مبارزان سخت‌گیر، بهبودهایی در نت‌کد، و کلی تغییرات دیگر در این بازی وجود دارد. اگر از طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای آرکید هستید یا فقط می‌خواهید ببینید این سبک در سال‌های اخیر چقدر پیشرفت کرده است، Street Fighter 6 به نظر می‌رسد که می‌تواند اوج جدید این سبک باشد.

علاوه بر این، یک طرح کنترل قابل دسترسی کاملاً جدید نیز ارائه خواهد شد که باید بدون توجه به سطح مهارت، ورود و مبارزه را برای هر کسی آسان‌تر کند. وقتی این عنوان در سال ۲۰۲۳ عرضه شد، خود را آماده کنید.

بازی Diablo IV

بهترین بازی های ویدیویی سال 2023-a

تاریخ انتشار: ۶ ژوئن ۲۰۲۳
پلتفرم: پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X/S، ویندوز

بازی موردانتظار Diablo IV در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، اما در نهایت به نظر می رسد در ژوئن ۲۰۲۳ عرضه شود. نگاه های اولیه به این بازی نشان می دهد که کلاس های جدید جذاب، شرورهای غمگین و اسکلت های زیادی وجود دارد همه آنها را می توانید انتظار داشته باشید.

بازی Final Fantasy XVI

بهترین بازی های ویدیویی سال 2023-a

تاریخ انتشار: ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳
پلتفرم: پلی استیشن
۵

Final Fantasy XVI، آخرین بازی اصلی در فرنچایز طولانی مدت، در ژوئن ۲۰۲۳ منتشر می شود، اگرچه هنوز رازهای زیادی پیرامون بازی وجود دارد. تاکنون، ما می دانیم که این رویداد در جهانی الهام گرفته از اروپای قرون وسطی، با اقدامات متعدد ارتش برای حفظ صلح در منطقه به لطف جواهرات ویژه موسوم به Mothercrystals برگزار خواهد شد.

شما در نقش یک آرشیدوک روزاریا بازی می کنید که باید پس از اینکه خدای تاریک ایفریت باعث هرج و مرج در سرزمین می شود، به یک تلاش وحشیانه و جادویی برود. به نظر می‌رسد خدایان که با نام Eikons شناخته می‌شوند، نقش مهمی در این داستان و همچنین در نبرد خواهند داشت، با نگاه‌های اولیه به بازی که شامل مبارزات هیولا بر هیولا می‌شود.

بازی Exoprimal

بهترین بازی های ویدیویی سال 2023

تاریخ انتشار: ۱۴ جولای ۲۰۲۳
پلتفرم: پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X/S، ویندوز

Exoprimal به نوعی جانشین معنوی Dino Crisis است (بسیار خوب نیست، اما می توانیم امیدوار باشیم)، با گیم پلی چند نفره آنلاین و مکانیک. در اینجا، شما به عنوان یک «Exofighter» مسلح به سلاح‌های آینده‌نگر بازی می‌کنید و وظیفه دارید تا با انبوهی از دایناسورها که از شکاف‌های جهان می‌گذرند، مقابله کنید. در نبردهای مرگبار با این انبوهی ها مقابله کنید و به اندازه کافی پاداش خواهید گرفت.

Exoprimal شبیه یک جنگجوی فوق‌العاده مضحک به نظر می‌رسد و شامل نبرد بازیکن در مقابل بازیکن و بازیکن علیه محیط است. برخی از عناصر Monster Hunter در اینجا وجود دارد، اگرچه بازیکنان به جای رویارویی با یک هیولا، باید با بسیاری از آنها مقابله کنند.

بازی Starfield

تاریخ انتشار: ۶ سپتامبر ۲۰۲۳
پلتفرم: ایکس باکس سری X/S و ویندوز

بازی Starfield جاه طلب، از استودیوی بازی سازی Bethesda، در حال حاضر قرار است در سپتامبر ۲۰۲۳ راه اندازی شود. در حالی که در ابتدا برای اواخر سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده بود، به سرعت منتقل شد زیرا Bethesda برنامه انتشار خود را مجدداً تنظیم کرد و تمرکز خود را بر صیقل دادن بازی به بهترین توانایی های خود معطوف کرد. به نظر می رسد استارفیلد یک بازی کاملاً عظیم خواهد بود (هم از نظر فروش و هم از نظر وسعت). بنابراین به احتمال زیاد Bethesda در حال حاضر برای اطمینان از عرضه روان کار می کند.

هر زمان که این بازی راه اندازی شد، انتظار داشته باشید که یک ماجراجویی گسترده باشد که شما را از ابتدایی فروتن، تا سراسر ستاره ها می برد. زندگی در جهان وجود دارد، و این وظیفه شماست که آن را پیدا کنید، با آن دوست شوید یا به آن خیانت کنید.

بازی Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time

تاریخ انتشار: ۲۰۲۳
پلتفرم: نینتندو سوییچ

بازی Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time دنباله ای وحشیانه و مورد انتظار Nintendo 3DS کلاسیک، Fantasy Life است و به نظر می رسد همه چیزهایی را که این بازی را عالی ساخته است، می گیرد و آن را با گستره و گرافیک مدرن تری تقویت می کند. در این بازی، شما حرفه‌های قهرمانانه مختلفی را برعهده خواهید گرفت که هر کدام به شما اجازه می‌دهند تا مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرید و در یک دنیای فانتزی رنگارنگ ماموریت‌های مجموعه‌ای را انجام دهید.

مهم نیست در کدام مسیر قدم می گذارید، با دوستان جدیدی آشنا خواهید شد، اقلام ارزشمندی را جمع آوری می کنید و آینده درخشانی را رقم می زنید. هنگامی که از زندگی فعلی خود خسته شده اید، می توانید آن را تغییر دهید، در حالی که در کارهایی مانند ماهیگیری، آشپزی، مبارزه، کاردستی و معدن فرو می روید، اهداف خود را بریده و تغییر دهید. با توجه به هیجان نسخه اصلی، ما امید زیادی به این ماجراجویی داریم.

بازی Professor Layton and the New World of Steam

تاریخ انتشار: ۲۰۲۳
پلتفرم: نینتندو سوییچ

Professor Layton and the New World of Steam فصل جدیدی را برای سری محبوب Layton در اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز خواهند کرد. این دنباله غافلگیرکننده برای اولین بار در یک نینتندو دایرکت بزرگ اعلام شد و جزئیات بعدی توسط توسعه دهنده Level-5 فاش شد.

همانطور که اعلام شد، این بازی به دنبال سه گانه اصلی Layton خواهد بود و داستان لوک و پروفسور لیتون را دقیقا یک سال پس از اتفاقات The Unwound Future ادامه می دهد. پازل‌ها و ماجراجویی‌های جدیدی در انتظار هستند، زیرا «دنیای بخار» مرموز جدید آشکار می‌شود. اگر تا به حال بازی‌های اصلی را بازی کرده باشید، می‌دانید که چرا حس انتظار زیادی برای این دنباله دهه‌ها در حال ساخت وجود دارد.

بازی Skull and Bones

تاریخ انتشار: ۲۰۲۳-۲۰۲۴
پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری X/S، ویندوز

بازی Skull and Bones شبیه‌ساز دزدی دریایی مورد انتظار، قرار است در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود – اگرچه یوبی‌سافت تاریخ انتشار اولیه مارس ۲۰۲۳ را برای پنجره‌ای مبهم در زمانی پس از آوریل تغییر داده است. در حالی که این موضوع باعث نگرانی است، اما هنوز هم امیدواریم که به زودی شاهد این ماجراجویی باشیم. در سفر جمجمه و استخوان‌ها، سعی می‌کنید به عنوان یک دزد دریایی حیله‌گر، دریاهای آزاد را فتح کنید و همه چیز را جمع‌آوری کنید تا کشتی، خدمه و گنجینه‌های خود را بسازید.

بازی Marvel’s Spider-Man 2

تاریخ انتشار: ۲۰۲۳
پلتفرم: پلی استیشن ۵

دقیقاً مانند سایر بازی‌های مبهم ۲۰۲۳، در حال حاضر جزئیات کمی درباره انتشار Marvel’s Spider-Man 2، دنباله بسیار مورد انتظار بازی اصلی در سال ۲۰۱۸ وجود دارد. تیزرها و اسکرین شات های مختلفی درباره داستان به اشتراک گذاشته اند – تایید می کنند که مایلز مورالس و پیتر پارکر در نقش مرد عنکبوتی حضور خواهند داشت و Venom نقش بزرگی در بازی ایفا خواهد کرد. اما ما هنوز چیز زیادی در مورد داستان نمی دانیم یا اینکه چه چیزی را باید انتظار داشت.

هر آنچه در راه است احتمالاً به اندازه ماجراجویی اصلی بزرگ و هیجان‌انگیز خواهد بود، که هر انتظاری را که در آن وجود داشت تحت الشعاع قرار داد و تقریباً به تنهایی ژانر «بازی‌های ویدیویی کمیک بوک» را بازگرداند. شکی نیست که Insomniac Games چیزی دیدنی، شگفت‌انگیز و برتر می‌سازد. ما فقط باید صبور باشیم تا ببینیم چه چیزی در انتظار ماست.

بازی Final Fantasy 7 Rebirth

تاریخ انتشار: ۲۰۲۳
پلتفرم: پلی استیشن ۵

در مراسم ۲۵ امین سالگرد Final Fantasy 7، مدیر برند Final Fantasy و تهیه کننده اجرایی Final Fantasy 7، Yoshinori Kitase، سرپوش بازی دوم در پروژه چند قسمتی Final Fantasy 7 Remake را برداشت. اعلام شد که با اولین بازی با عنوان “ریمیک”، قسمت دوم “تولد مجدد” نام خواهد داشت. همچنین اعلام شد که پروژه Remake در مجموع سه بازی خواهد بود.

این ورودی دوم در اواخر سال ۲۰۲۳ روی پلی استیشن ۵ عرضه می‌شود و در نهایت به طرفداران اجازه می‌دهد داستان محبوب Cloud، Aerith، Barret و دوستان را ادامه دهند. این بازی مستقیماً از رویدادهای Remake پیروی می کند و داستان را به سمت پایان حماسی خود هدایت می کند و بازی سوم در تاریخ بعدی منتشر خواهد شد.

بازی Alan Wake 2

تاریخ انتشار: ۲۰۲۳
پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری X/S، ویندوز

Alan Wake 2، دنباله طولانی و طولانی Alan Wake در سال ۲۰۱۰، تاریخ اکران آن را برای سال ۲۰۲۳ قفل شده است. اگرچه ممکن است با توجه به محدوده گزارش شده دنباله، این اتفاق بیفتد، اما هنوز امید وجود دارد که در مسیری برای عرضه برنامه ریزی شده خود قرار گیرد. تیم Remedy یک کتابخانه فوق‌العاده از بازی‌ها در پشت خود دارد. از جمله عناوینی مانند Max Payne و کنترل.

بنابراین ما منتظر چیزهای بزرگی از این دنباله هستیم. تا اینجای کار، ما می دانیم که بازی آینده بیشتر از ژانر ترسناک بقا با ترفندهای فراوان و ترساندن در آستین خود الهام می گیرد. با شماره گیری عناصر ترسناک تا یازده، انتظار داشته باشید که Alan Wake 2 یک غافلگیری عظیم و ترسناک باشد.

بازی Avatar: Frontiers of Pandora

تاریخ انتشار: بین آوریل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴
پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، ویندوز

یکی از تک‌شاخ‌های دنیای بازی آواتار: مرزهای پاندورا، اقتباسی جهان باز از دنیای نمادین آواتار جیمز کامرون است. این بازی در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و توسعه دهنده Massive Entertainment پس از خبر چهار دنباله اصلی این فرنچایز فیلم، اقتباس آن را اعلام کرد. پس از مدت ها، بازیکنان شروع به شک و تردید کردند که بازی اصلاً راه اندازی شود. اما در سال ۲۰۲۱، سرانجام اولین اجمالی مهم از این اکشن فاش شد.

در این عنوان، بازیکنان جنگجوی ناوی خود را برای مقابله با یک سفر عالی به مرز غربی، که به عنوان منطقه‌ای که قبلاً در دنیای آواتار دیده نشده توصیف می‌شود، تجسم خواهند کرد. در حالی که در ابتدا برای سال ۲۰۲۲ “تأیید” شده بود، یوبی‌سافت اخیراً تأیید کرد که بازی تا حد زیادی به تعویق افتاده است و ممکن است تا اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

جهت دانلود بازی کامپیوتر به گیمباتو مرجع بازی های کامپیوتری در ایران مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن