فناوری

“Double Tap”( دو بار ضربه) در اپل واچ ۹ چیست؟

 

ساعت اپل واچ سری 9
ساعت اپل واچ سری ۹

در طول رویداد معرفی آیفون ۱۵، اپل همچنین زمان گذاشت تا اپل واچ جدید ۹، اپل واچ اولترا ۲ و ویژگی چشمگیر جدید Double Tap را به نمایش بگذارد.

اما Double Tap چیست و چگونه کار می کند؟

Double Tap یک کنترل حرکتی جدید برای آخرین ساعت‌های اپل است که در آن انگشت شست خود را دو بار پشت سر هم به انگشت اشاره می‌زنید تا ساعت خود را بدون لمس صفحه کنترل کنید.

این به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون داشتن هر دو دست آزاد، ساعت هوشمند خود را کنترل کند ، کوهنوردی را می‌بینیم که به تماس پاسخ می‌دهد در حالی که هنوز با یک دست صخره را نگه داشته است. شاید برای افرادی که خرید را با یک دست حمل می کنند کاربرد بیشتری داشته باشد…

 

دو ضربه ارام ساعت اپل
دو ضربه ارام ساعت اپل

Double Tap( دو ضربه آرام)  چه کاری می تواند انجام دهد؟

Double Tap می‌تواند در حین استفاده از ساعت اپل  خود مجموعه‌ای از عملکردها را انجام دهد که بیشتر بر اساس زمینه است. هنگامی که شخصی با شما تماس می گیرد،  با یک Double Tap به تماس پاسخ می دهید، یا می توانید از آن برای قطع تماس پس از پایان مکالمه استفاده کنید. اپل همچنین نشان داده است که از این ویژگی برای پخش و توقف موقت موسیقی، به‌تعویق انداختن آلارم‌ها استفاده می‌شود و با استفاده از آن در صفحه ساعت شما Smart Stack را باز می‌کند که می‌توانید دوباره روی آن ضربه بزنید تا در میان ویجت‌های جداگانه جستجو کنید.

این قابلیت می‌تواندتا حدودی شبیه اکشن ایفون ۱۵ باشد ، و شما می‌توانید قابلیت Double Tap را شخصی سازی کنید که مطابق با نیازهای شما باشد.

 

 

 

Double Tap( دو ضربه آرام)  چگونه کار می کند؟

طبق گفته اپل، Double Tap از سخت افزار و نرم افزار پیچیده ساخته شده است، به همین دلیل  منحصر به آخرین نسل از قطعات اپل است. موتور عصبی قدرتمند ساعت‌ها،  در تراشه S9 داده‌های شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و حسگر نوری قلب را با استفاده از «الگوریتم یادگیری ماشین» جدید پردازش می‌کند.

طبق گزارش‌ها، این الگوریتم به گونه‌ای آموزش داده شده است که بتواند تفاوت بین دو ضربه زدن شاخص به انگشت شست و سایر حرکات دست را تشخیص دهد. در عمل، برخی از کاربران گزارش داده‌اند که می‌توانند اپل واچ ۹ را با حرکات مشابه فریب دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن