رپورتاژ

کوادکوپتر مویک مینی از نمایندگی رسمی خرید کنید

کمپانی دی جی ای محصول جدید خود در سال ۲۰۱۹ را با پیشرفته ترین قابلیت ها به بازار عرضه کرده، محصولی که مهمترین ویژگی آن طراحی تاشو در ابعاد بسیار پایین می باشد. Mavic Mini یک تعادل فوق العاده از قابلیت حمل، قیمت، کیفیت تصویر و راحتی است. در بسیاری از تصاویر این محصول شما گارد محافظ ۳۶۰ درجه را می بینید که بر روی مولتی روتور نصب شده اند و استفاده از این گارد محافظ حاکی از آن است که کوادکوپتر فاقد سیستم اجتناب از موانع می باشد. در ضمن مویک مینی قادر به تعقیب سوژه یا شی مورد نظر کاربر نمی باشد که همین دو ویژگی را می توان نقاط ضعف این کوادکوپتر دانست. البته یک کاستی دیگر هم وجود دارد و آن هم در رابطه با کیفیت دوربین آن می باشد که توانایی ضبط فیلم هابی ۴K را نداشته و بجای آن با کیفیت ۲٫۷K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برای ثبت اقدام می کند. مطمئنا شما هم مویک مینی را با کوادکوپترهایی نظیر مویک ۲ و سایر محصولات مشابه مقایسه می کنید که با نگاهی به قیمت Mavic mini و محصولات رقیب می توان متوجه شد که این مقایسه اشتباه است. چرا که هلی شات مویک پرو و مویک ۲ حدود ۳ برابر گرانتر از این مینی پهپاد دی جی آی می باشد. بنابراین شما می توانید با هزینه کم یک محصول پیشرفته و کاملا شگفت آور را خریداری کنید. شما می توانید برای خرید مویک مینی به نمایندگی آن در ایران مراجعه کنید.

ویژگی‌های مثبت

  • سبک، قابل حمل و کمجا
  • کیفیت بالای تصویربرداری ۲٫۷K با شارپنس بسیار بالا
  • گیمبال سه محوره و تصویربرداری بدون هرگونه لرزش
  • تصویر ویدیویی با کیفیت ۴۰Mbps
  • بازگشت خودکار به خانه در صورت قطع شدن ارتباط با ریموت کنترلر
  • سنسور ویژن پوزیشن
  • پرواز استیبل و بسیار متعادل در هوای ناپایدار
  • مداومت پرواز ۳۰ دقیقه با هر باتری
  • ارسال تصویر همزمان
  • سیستم هوشمند پروازی و المان‌های ایمنی پرواز بالا
  • عدم نیاز به ثبت نام قبل از پرواز

نکات منفی

  • فاقد فیلم‌های ۴K
  • تعقیب سوژه
  • سنسور عدم برخورد با موانع

طراحی و کیفیت ساخت

ویژگی هایی درون این پهپاد دیده می شود که نشان می دهد مویک مینی محصولی از کمپانی دی جی آی می باشد و از بارزترین این ویژگی ها میتوان به نوع رنگبندی آن اشاره کرد که با رنگ های خاکستری و تیره ساخته شده، دقیقا مانند اوزمو و اوزمو اکشن، قسمت جلوی کوادکوپتر Dji Mavic Mini با دو چشم آراسته شده که بسیار عصبانی به نظر می رسد. بال های پرنده به صورت تاشو می باشند و بعد از پرواز میتوانید خیلی راحت آنها را جمع کرده و کوادکوپتر را در یک فضای کوچک حتی در جیب کُت خود حمل کنید. اما در بسیاری از کشورهایی که کاربران بعد از خرید کوادکوپتر باید ابتدا ثبت نام کرده و مجوز پرواز بگیرند طراحی تاشو و وزن پایین مویک مینی این اجازه را به آنها می دهد که بدون هیچگونه ثبت نام و کسب مجوز هواپیمای بدون سرنشین خود را به پرواز در بیاورند.


مویک مینی می تواند برازنده ترین عنوان برای این محصول دی جی آی باشد چرا که بسیار کوچک بوده و از خانواده با کیفیت مویک می باشد. در قسمت جلویی هلی شات Mavic mini دوربین تثبیت شده سه محوره وجود دارد. برای دوربین و گیمبال یک محافظ شیشه ای به کار گرفته اند که هنگام پرواز می توانید آن را جدا کنید. در قسمت پشتی یک اسلات کارت MicroSD درج شده و یک درگاه میکرو USB برای شارژ باتری پرواز قرار داده اند. در بالای اینها فلپ یا درپوش باتری قرار دارد. پهپاد مویک مینی در وزنی کمتر از ۲۵۰ گرم ساخته شده که کاربران مقیم ایالات متحده، انگلیس و استرالیا نیاز به ثبت این هواپیمای بدون سرنشین در آژانس های هواپیمایی را ندارند اما در دیگر کشورها باید قوانین محلی طی شود. حدود ۱۰۰ گرم از وزن پرنده را باتری آن تشکیل می دهد. اما یک توصیه که سازندگان به کاربران Mavic mini دارند، کسانی که در استفاده از این ربات های پرنده هنوز مبتدی هستند در فضای بسته یا باد شدید پرواز نکنند یا از محافظ ۳۶۰ درجه استفاده کنند، چرا که این مینی پهپاد فاقد سیستم اجتناب از موانع می باشد. این گارد محافظ قفسه ای در پکیج کمبو مویک مینی به مشتریان عرضه می شود. اما گفته می شود که در پایه های لندینگ این هلیشات سنسورهایی تعبیه شده که باعث می شوند پرنده به راحتی فرود آید. کوادکوپتر در حالت تاشو دارای ابعادی به طول،عرض و ارتفاع ۱۴×۸٫۲×۵٫۷ سانتی متر می باشد و هنگام پرواز یعنی زمانی که بازوهای آن باز می شود این ابعاد به ۲۰x16x5.5 سانتی متر می رسند که افزایش نسبی در طول و عرض و اندکی کاهش ارتفاع را مشاهده می کنید.

فرستنده رادیویی Mavic Mini

ریموت کنترل در نظر گرفته برای مویک مینی برخلاف خیلی از کنترلرهای هواپیماهای بدون سرنشین فاقد صفحه نمایش می باشد. اما کاربران در عوض می توانند از نمایشگر تلفن همراه خود برای مشاهده تمامی جزئیات پرواز استفاده کنند با این شرایط که سیستم عامل تلفن همراه از برنامه DJI Mavic Mini Fly پشتیبانی کند. هولدر یا نگهدارنده گوشی به صورت درونی تعبیه شده که هنگام بسته شدن ریموت کنترل بسیار یکپارچه می باشد. در سمت چپ ریموت کنترل یک درگاه Micro USB برای شارژ ریموت و اتصال تلفن همراه درج شده است. این پهپاد مویک همچنین با کابل های لایتنینگ ، میکرو USB و USB-C سازگاری دارد که امکان نصب هرگونه تلفن همراه بر روی آن امکان پذیر می باشد. در بالای این فرستند رادیویی یک دکمه اسکرول مانند تعبیه شده که با استفاده از آن می توانید زاویه دوربین را بر روی محور عمودی تا ۹۰ درجه تغیر دهید. حداکثر برد فرکانسی این فرستنده رادیویی ۴ کیلومتر در حالت FCC می باشد. از دکمه های اصلی این ریموت میتوان به ماشه L که ضبط ویدئو را شروع می کند و R که برای ثبت تصاویر استفاده می شود اشاره کرد.

دوربین مویک مینی

با استفاده از کوادکوپتر دوربین دار Mavic Mini فیلم های ۲٫۷K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا ۱۰۸۰ پیکسل و ۶۰ فریم بر ثانیه به ثبت برسانید. سنسور تصویر برداری CMOS1/2.3 اینج تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی را در طیف وسیعی از حالت ها از جمله حالت Position برای عملکرد اساسی ، حالت Sports برای پرواز با سرعت بیشتر و حالت CineSmooth به ثبت می رساند.این واقعیت دارد که دوربین فاقد ویدئوهای ۲٫۷K 60fps می باشد اما اگر علاقمند به تصویر برداری با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل هستید نرخ فریم تا ۶۰fps بالا می رود. کیفیت تصاویر این اجازه را به کاربر نمی دهد که در روزهای روشن جزئیات زیادی از برجستگی های یک تصویر بیرون بیاورند. بنابراین مویک مینی قرار نیست یک پهپاد رویایی برای فیلم سازان باشد اما در اندازه خود و قیمتی که برای آن در نظر گرفته اند بسیار ایده آل می باشد. شما همچنین می توانید به صورت دستی سرعت شاتر دوربین را تا ۴ ثانیه و میزان ایزوی آن را در مکان های مختلف تا ۳۲۰۰ تنظیم کنید.

اپلیکیشن DJI Fly

برنامه کنترل پرواز DJI Fly نسبت به روزهای اول که از آن استفاده می کردیم بروز شده و تغیراتی را شامل شده است. هر چند برخی از عناصر این برنامه به زبان چینی ظاهر می شوند اما با چند بار استفاده از این ریموت می توانید تمامی تنظیمات آن را فرا بگیرید و کنترل آن را به دست بگیرید. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید سه مسیر از پیش برنامه ریزی شده را با فشار دادن تنها یک دکمه فرا بگیرید و تجربه یک پرواز حرفه ای را خیلی راحت تجربه کنید. علاوه بر این در این برنامه می توانید گیمبال را بر روی دو حالت تنظیم کنید که عبارتند از حالت دنباله (سطح خط افق را حفظ می کند) و حالت FPV که منظره ای زنده از هواپیمای بدون سرنشین را به خود اختصاص می دهد. اما این لرزشگیر باز هم پایداری فیلم ها را حفظ می کند و این اجازه را به کاربر می دهد که از پهپاد مویک مینی به عنوان یک دوربین کاملا شگفت انگیز و تثبیت شده استفاده کنند.

حالت های از پیش برنامه ریزی شده

Dronie: در این حالت شما می توانید با زاویه ۳۰ درجه از سطحی که هواپیما بر روی آن قرار دارد پرواز کنید.
Rocket: با فعال کردن این حالت می توانید به صورت مستقیم و کاملا عمود از سطح تیکاف پرواز کنید.
Circle: در این مد پروازی هواپیما به صورت مدور پرواز به دور یک نقطه پرواز می کند.
Helix: هلیکس یکی دیگر از مدهای پروازی از پیش تعین شده می باشد که بسیار حرفه ای می باشد. در واقع با فعال کردن این حالت کوادکوپتر پرواز خود را با دایره های منظم شروع می کند و از سطح تیکاف فاصله می گیرد.

موقعیت یابی GPS و موقعیت یابی بینایی یا Vision

این پهپاد دی جی ای دارای دو سیستم موقعیت یاب GNSS که متشکل از GPS و GLONASS می باشد و سیستم موقعیت یابی Vision یا بینایی که با استفاده از یک حسگر دقیق معین می شود. اما سیستم مکان یابی GPS در مقابل این سنسور دیدبانی عملکرد جالبی ندارد. دقت موقعیت یابی سیستم ویژن بر روی محور عمودی ۰٫۱ متر می باشد در حالی که دقت عملکرد GPS بر روی این محور ۰٫۵ متر می باشد.

اتصالات و باتری

مویک مینی از طریق Wifi متصل می شود و فید ویدئوی زنده را به کنترلر منتقل می کند. ریموت به تلفن شما وصل می شود و با استفاده از رابط برنامه این ویدئو را می توانید از نمایشگر تلفن همراه خود به صورت زنده مشاهده کنید. با اتصال Mavic Mini به تلفن همراه در یک محیط با تراکم امواج رادیویی در فاصله بیش از ۶۰ متر مطمئنا تداخل به وجود می آید و ارتباط قطع خواهد شد. اما با استفاده از ریموت این محدوده کنترل به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

هنگام اتصال کنترلر تلفن همراه شما را شارژ می کند، باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری آن انرژی لازم برای چند ساعت استفاده مداوم را امکان پذیر می کند. باتری پروازی مویک مینی هم از نوع لیتیومی ۲ سل با ولتاژ ۷٫۲ ولت و ظرفیت ۲۴۰۰ میلی آمپر می باشد که با یک بار شارژ آن می توانید حدود ۳۰ دقیقه این پهپاد مویک را در آسمان نگه دارید. با چند بار پرواز کاربران متوجه این نکته می شوند که زمان پرواز وابسته به سرعت پرنده هم میباشد که در حالت اسپرت متوجه می شوید که سرعت بالای پهپاد حدود چند دقیقه از مداومت شارژی باتری را تراشیده است. هر چند کاربران دوست داشتند با استفاده از شارژر USB-C برای شارژ باتری استفاده کنند اما متاسفانه از این قابلیت پشتیبانی نمی کند.

خرید پهپاد Mavic mini

شاید هلی شات مویک مینی فاقد ویدئوهای ۴K باشد و دوست داشتیم که کنترل بیشتری بر فیلم های ثبت شده یا یک پروفایل سینمایی داشته باشیم، یا همچنین قابلیت Follow Me که امکان ردیابی شی یا خلبان را فراهم می کرد مولتی روتور فاقد آن می باشد، اما نباید از کنار بعضی از قابلیت های خوب این محصول ساده بگذریم. در واقع مویک مینی سبک ترین و مقرون به صرفه ترین کوادکوپتر دی جی ای تا به امروز می باشد. از نظر قابلیت حمل و کارایی یک پیشرو در صنعت است. مداومت پروازی ۳۰ دقیقه را در حالی که ۲۵۰ گرم وزن دارد ارائه می دهد. بیشتر کوادکوپترهایی که وزنی کمتر از ۲۵۰ گرم داشتن دارای مداومت شارژی کمتر از ۱۵ دقیقه بوده اند. اما شما مشتریان عزیز می توانید این محصول را از همین جا یعنی نمایندگی مویک مینی خریداری کنید. مشتریان می توانند این محصول را در دو نسخه معمولی و کمبو خرید کنند که نسخه کمبو این کوادکوپتر دارای لوازم یدکی بیشتر می باشد که همین عامل باعث به وجود آمدن اختلاف در قیمت آنها میشود. پکیج کمبو نسبت به پک معمولی حدود ۳۰ دلار گرانتر می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن